Straffa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) I følge IGN som har testet Prey både til PC og xbox 360 så vil grafikken ikke være helt det samme som PC verisjonen. Fra IGN: The PC version has been capped at a smooth 60 FPS, while the Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there. Nå har jeg spilt gjennom demoen på PC og jeg må si jeg er fornøyd med grafikken. Jeg har 60 FPS med alt maks på 1280x1024 i 4XAA og det går som en drøm. Så litt synd er det at X360 verisjonen er satt ned til 30 FPS og down-sampled textures. Greit at Quake 4 (bruker samme engine som Prey) var dårlig på xbox 360 men de burde ha hatt nok tid på seg til å få Prey like bra som PC. Kan jo være at Doom3 engine ikke er optimal på x360. Uansett skal dette lastes ned og testes når det kommer på marketplace. Blir det i nærheten like bra som PC så kanskje jeg går for x360 verisjonen i stedet. Skulle forresten ikke demoen vært ute på marketplace nå? Endret 22. juni 2006 av avanore Lenke til kommentar
Firvulag Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 er det ikke kommet på market place enda? når faen kommer det? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 We do not want 360 people waiting up for the demo or having false expectations. The 360 demo will not appear on Marketplace tonight. I'm still waiting for specifcs, but I'm being told that it's still in testing at Microsoft. From what I understand this isn't Microsoft's fault, and is more likely just an issue of timing. I'm hesitant to give any estimates for a release, but I've been told it should be reasonably soon after the pc release, but could be as long as a few days. We will post an update as soon as we have more solid information. Link Lenke til kommentar
Firvulag Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 oh mother**** e d så vanskelig?? Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 I følge IGN som har testet Prey både til PC og xbox 360 så vil grafikken ikke være helt det samme som PC verisjonen. Fra IGN: The PC version has been capped at a smooth 60 FPS, while the Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there. Nå har jeg spilt gjennom demoen på PC og jeg må si jeg er fornøyd med grafikken. Jeg har 60 FPS med alt maks på 1280x1024 i 4XAA og det går som en drøm. Så litt synd er det at X360 verisjonen er satt ned til 30 FPS og down-sampled textures. Greit at Quake 4 (bruker samme engine som Prey) var dårlig på xbox 360 men de burde ha hatt nok tid på seg til å få Prey like bra som PC. Kan jo være at Doom3 engine ikke er optimal på x360. Uansett skal dette lastes ned og testes når det kommer på marketplace. Blir det i nærheten like bra som PC så kanskje jeg går for x360 verisjonen i stedet. Skulle forresten ikke demoen vært ute på marketplace nå? 6360125[/snapback] Hvordan er det ellers på PC, hva slags specs har du Avanore? Lenke til kommentar
teekej Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Det stod jo at demoen kommer ca. etpar dager etter. Jeg tror det blir like bra på 360. Selv om IGN sier noe annet. Endret 22. juni 2006 av teekej Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det stod jo at demoen kommer ca. etpar dager etter. 6360447[/snapback] maks et par dager etterpå står det vel... og det var postet 21 juli. Han sier at folk ikke skulle sitte oppe å vente natt til i dag på demoen, så det kan fint hende den kommer i morgen eller i kveld. Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Doom III-motoren er laget primært for x86-kompatible maskiner, og er uegnet til 360-bruk. Edit: Så har ikke id Software vært så veldig flinke på optimalisering de siste årene heller ... Endret 22. juni 2006 av superseven Lenke til kommentar
baltie Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 I følge IGN som har testet Prey både til PC og xbox 360 så vil grafikken ikke være helt det samme som PC verisjonen. Fra IGN: The PC version has been capped at a smooth 60 FPS, while the Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there. ... Så litt synd er det at X360 verisjonen er satt ned til 30 FPS og down-sampled textures. Greit at Quake 4 (bruker samme engine som Prey) var dårlig på xbox 360 men de burde ha hatt nok tid på seg til å få Prey like bra som PC. Quoten din fra IGN var vel ikke helt komplett? Du mangler ordet gorgeous: "the single-player game is, ..., gorgeous". Sånn jeg leser det har X360 versjonen 30 FPS, mens dette med down-sampled textures gjelder single-player på begge plattformer og er ikke noe man bryr seg om. Kunne jo være greit å ta med resten som IGN skriver i avsnittet slik at det ikke blir så negativt: "Also, it's the exact same content on both systems. Built on the Doom 3 engine, both versions, from what we saw, are running smoothly, fast, and beautifully." Så jeg for min del tror dette kan bli veldig bra både på X360 og PC og er ikke bekymret i det hele tatt. Og om de har hatt nok tid på seg, tja det er jo vanskelig å si noe om før vi har sett demoen? Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Hvordan er det ellers på PC, hva slags specs har du Avanore? 6360400[/snapback] Det er helt rått på PC. kjører alt maks stabilt på 60 FPS i 1280x1024. LCD monitoren støtter ikke høyere 4XAA 16AF. Nå sitter jeg på en PC som får 8500 poeng i 3dmark 05. Det støtter også Logitech G15 tastaturet Endret 22. juni 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Quoten din fra IGN var vel ikke helt komplett? Du mangler ordet gorgeous: "the single-player game is, ..., gorgeous". Sånn jeg leser det har X360 versjonen 30 FPS, mens dette med down-sampled textures gjelder single-player på begge plattformer og er ikke noe man bryr seg om. Kunne jo være greit å ta med resten som IGN skriver i avsnittet slik at det ikke blir så negativt: "Also, it's the exact same content on both systems. Built on the Doom 3 engine, both versions, from what we saw, are running smoothly, fast, and beautifully." Så jeg for min del tror dette kan bli veldig bra både på X360 og PC og er ikke bekymret i det hele tatt. Og om de har hatt nok tid på seg, tja det er jo vanskelig å si noe om før vi har sett demoen? 6360615[/snapback] La oss håpe du har rett i det. Kanskje jeg misforstod. Kan værtfall ikke finne noen down-sampled textures på PC demoen. Blir gøy og laste det ned på x360 og teste det der også Endret 22. juni 2006 av avanore Lenke til kommentar
baltie Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 La oss håpe du har rett i det. Kanskje jeg misforstod. Kan værtfall ikke finne noen down-sampled textures på PC demoen. Blir gøy og laste det ned på x360 og teste det der også 6360671[/snapback] Håper du kan gi en oppdatering når du har fått prøvd X360-demoen også. Skal få prøvd begge jeg også etterhvert, men jeg har ingen HDTV, så det blir å se hvor jeg synes gameplayen funker best (og ikke minst om jeg liker spillet ). Synes uttalelsen fra IGN var litt tvetydig, men slik jeg tolker det så burde det ikke være noen forskjeller i den grafiske kvaliteten, bortsett fra en lavere FPS (noe som ikke plager meg nevneverdig). Mao er jeg spent på om det bare er X360 som er utsatt for downsampling, eller om det er begge. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg forstår IGN dithen at begge har noen downsampla teksturer. Etter å ha spilt demoen så må jeg si meg enig i det. Spilte på høyeste setting, men det var noen teksturer her og der som var i litt vel lav oppløsning ja. Ikke vesentlige teksturer og ikke noe som er veldig åpenbart, men helt klart merkbart hvis man ser litt nøye etter. Synes demoen var topp jeg. Sjelden at jeg spiller en demo som er så fyldig og byr på så mye gameplay. Spillet virket friskt og nytt, selv om jeg til tider nesten ble litt svimmel av portaler og gravitasjonsforandringer Våpnene virket også varierte og artige. Fiendene som man støter på i demoen var greie, men ikke noe mer. Satser på at det blir litt mer spennende motstandere utover i spillet. Grafikken var bra og på høyeste innstillinger synes jeg spillet gikk bedre enn Doom3 på min maskin, noe som overrasker meg litt. Noen svakheter er det. Karakteranimasjonene er ikke på høyeste nivå og noen dårlige teksturer var det her og der. I tillegg forvåner det meg at man i 2006 kan gi ut et spill uten offisiell støtte for widescreen oppløsninger. Man kan velge 16:9 og 16:10 i menyen, men det forander vel bare aspect ratio og ikke selve oppløsningen. Synes det er litt sløvt av utviklerne ettersom det ikke burde være noe problem å implementere da man kan tvinge spillet til å bruke en widescreen oppløsning i config fila. Alle som har sjansen bør prøve dette. Er selv usikker på om det blir PC eller X360 versjonen på meg. Hadde bestemt meg for X360 versjonen da jeg ikke trodde det kom til å gå glatt på min PC, men nå vet jeg sannelig ikke. Har jo blitt bortskjemt med å sitte med den trådløse kontrolleren godt tilbakelent i sofaen så det kan nok bli det utslagsgivende argumentet Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hadde selv tenkt å gå for 360 versjonen, men tror jeg går heller for PC. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Hadde selv tenkt å gå for 360 versjonen, men tror jeg går heller for PC. 6362607[/snapback] Gjør nok det samme her. FPS er best på mus/tastatur uansett Angående det IGN skriver: Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there. Jeg tolker det slikt at x360 har down-sampled textures i forhold til PC. Vi får vel svar på det når demoen kommer på marketplace. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Hadde selv tenkt å gå for 360 versjonen, men tror jeg går heller for PC. 6362607[/snapback] Gjør nok det samme her. FPS er best på mus/tastatur uansett Angående det IGN skriver: Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there. Jeg tolker det slikt at x360 har down-sampled textures i forhold til PC. Vi får vel svar på det når demoen kommer på marketplace. 6362718[/snapback] Det er ikke det de sier, setningen starter ikke der. Hele setningen: "The PC version has been capped at a smooth 60 FPS, while the Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there, gorgeous". Denne delen er en bisetning: ", while the Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS," så fortsetter de: "and the single-player game is" Der er de tilbake på spillet generelt og ikke en spesifik versjon av det. Denne neste delen er en ny bisetning og reflekterer tilbake på "the single-player game" som omtaler begge versjonene: ",with the exception of a few down-sampled textures here and there," :!: jeg føler jeg har gått litt for grundig til verks nå. Men uansett så er det downsamplede teksturer i den demoen jeg prøvde så føler meg ganske trygg på at IGN snakker om begge versjonene... Endret 22. juni 2006 av espent Lenke til kommentar
baltie Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Angående det IGN skriver: Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS, and the single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there. Jeg tolker det slikt at x360 har down-sampled textures i forhold til PC. Vi får vel svar på det når demoen kommer på marketplace. 6362718[/snapback] Det er ikke det de sier, setningen starter ikke der. ... :!: jeg føler jeg har gått litt for grundig til verks nå. Men uansett så er det downsamplede teksturer i den demoen jeg prøvde så føler meg ganske trygg på at IGN snakker om begge versjonene... 6362773[/snapback] Takk, du kom meg i forkjøpet. Tror forfatteren av IGN sin artikkel med fordel kunne ha skrevet det slik, så hadde ikke folk blitt forvirret: "The PC version has been capped at a smooth 60 FPS, while the Xbox 360 version will run at a steady 30 FPS. The single-player game is, with the exception of a few down-sampled textures here and there, gorgeous". Utrolig hvor mye klarere det blir når man ikke skriver lange setninger. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Den setningen er litt vanskelig å tolke. Blir det like bra til x360 så kanskje jeg ender med å kjøpe til begge to Er jo deilig ligge rett ut i sofaen med en liten trådløs kontroller. Er i tvil men bestemmer meg vel når begge demoene er ute. Lenke til kommentar
baltie Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Den setningen er litt vanskelig å tolke.Blir det like bra til x360 så kanskje jeg ender med å kjøpe til begge to Er jo deilig ligge rett ut i sofaen med en liten trådløs kontroller. Er i tvil men bestemmer meg vel når begge demoene er ute. 6362888[/snapback] Samme tenker jeg. Mistenker jeg ender opp med X360-versjonen, nettopp pga sofa-argumentet. Lenke til kommentar
BlastyTrasty Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 La oss håpe du har rett i det. Kanskje jeg misforstod. Kan værtfall ikke finne noen down-sampled textures på PC demoen. Blir gøy og laste det ned på x360 og teste det der også 6360671[/snapback] Det jeg lurer på er hvordan du oppdager en downsampled texture... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå