Gå til innhold

Angående fri Skoleskyss


Rockna

Anbefalte innlegg

Hei våknet opp idag som vanligt sjekket posten får brev o.l

 

Ja der var det et Brev fra skolen som sier at jeg ikke får fri skoleskyss det siste år på ungdoms skolen.

 

ANGÅENDE FRI SKOLESKYSS

 

Troms fylkeskommune v/ samferdselsavdelinga har fått målr opp skyssgrensene digitalt. Vi har fått tilsendt kart med gjeldende skyssgrenser inntegnet.

 

Kartene viser at vi har gitt busskort til noen elever i Moen(her jeg bor) området som ikke har krav på fri skole skyss. Fra neste år må vi forholde oss til skyssgrensene fastsatt av fylkeskommunen, og det fører til at noen som har hatt fri skoleskyss mister denne.

 

Jeg har hatt fri skoleskyss i 9år nå!

 

Hvorfor på mitt siste år?

 

En buss bilett koster 10kr. hver vei og det er 180 skole dager.

 

180*20=3200kr før faen!

 

Ei som bor 100 meter unna får førtsatt fri skole skyss!

 

:realmad::realmad::realmad:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
4 km er kvarters gange...sakte gange, null stress. Ikke klag så jævlig. Jeg har halvannen mil, men jeg har heldigvis krav på transport på grunn av det.

6359990[/snapback]

Hvis du går 4km på et kvarter, så lurer jeg på hva slags benmuskler du har. :D

 

Man går vanligvis sånn ca 5km på en time, pluss minus.

 

Trådstarter får bare finne frem sykkelen.. :roll:

Lenke til kommentar
4 km er kvarters gange...sakte gange, null stress. Ikke klag så jævlig. Jeg har halvannen mil, men jeg har heldigvis krav på transport på grunn av det.

6359990[/snapback]

Å gå 4,5 m/s er jo kjempetregt. :!:

6360069[/snapback]

Oj, faen...jaja, jeg går kanskje litt fortere, har litt lengre ben, etc enn andre. Og kan ha tatt i litt, men 3 km på et kvarter er kjempeenkelt.

 

Skal du gå tjue minutter til skolen er ikke det mye tid...Og går ut ifra at du har sykkel...

Lenke til kommentar
Det får fint til bens også. Vet jeg går fort, men bruker vanligvis ca 15 min til skolen som er ca 2 km unna. Og da går jeg ikke veldig fort.

6360212[/snapback]

enig med deg der. når jeg gikk til barneskolen så brukte jeg 15 min. barneskolen var ca 2km unna. kunne klare å gå hjem på 10 min vist jeg tok i litt ekstra. ;)

Lenke til kommentar

Når jeg gikk på ungdomsskolen, så bodde jeg 3,7km fra skolen lrns og fikk derfor ikke skyss. Jeg syklet derfor til skolen hver dag det første året, noe som tok en 10-15min i noe normal fart.

 

Siden vi på denne skolen noen dager hadde nesten alle fagene på en dag, så måtte jeg pakke hauger med bøker i sekken som gjorde at den ble drit-tung. Til slutt syntest jeg dette ble så stress og tungt, spesielt når jeg skulle ha med meg gymbagen, at jeg startet med buss.. Er man lat, så må man betale for å komme seg unna ;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...