Rockna Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei våknet opp idag som vanligt sjekket posten får brev o.l Ja der var det et Brev fra skolen som sier at jeg ikke får fri skoleskyss det siste år på ungdoms skolen. ANGÅENDE FRI SKOLESKYSS Troms fylkeskommune v/ samferdselsavdelinga har fått målr opp skyssgrensene digitalt. Vi har fått tilsendt kart med gjeldende skyssgrenser inntegnet. Kartene viser at vi har gitt busskort til noen elever i Moen(her jeg bor) området som ikke har krav på fri skole skyss. Fra neste år må vi forholde oss til skyssgrensene fastsatt av fylkeskommunen, og det fører til at noen som har hatt fri skoleskyss mister denne. Jeg har hatt fri skoleskyss i 9år nå! Hvorfor på mitt siste år? En buss bilett koster 10kr. hver vei og det er 180 skole dager. 180*20=3200kr før faen! Ei som bor 100 meter unna får førtsatt fri skole skyss! Lenke til kommentar
fompa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hvor langt er det til skolen da fra deg? Jeg får heller ikke, bor ikke SÅ langt unna den grensa, men sunn som jeg er så sykler jeg året rundt, sommer som vinter, har gjort det i 3 år nu... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Uhm, finnes det ikke månedskort (eller lignende) til bussen? Om sommeren kan du sykle, om vinteren kan du ta buss. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 finnes jaffal sånner kort her, man betaler x antall penger og får ett klippekort, sparer på det, veit ikke hvor mye. Lenke til kommentar
Rockna Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 bor 4km men dem har funnet ut at det er 3,8 eller noe sånt digitalt Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4km er da ikke noe langt? Hadde skjønt det om du var 6-7 år og skulle på barneskolen. Du er snart en voksen mann og bør ikke ha problemer med å gå det korte strekket. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hallo... det er jo ikke langt unna en gang... om vinteren hvis du må gå kanskje, men 4km er syklet på 10 minutter eller noe sånt. Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 km er kvarters gange...sakte gange, null stress. Ikke klag så jævlig. Jeg har halvannen mil, men jeg har heldigvis krav på transport på grunn av det. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 km er kvarters gange...sakte gange, null stress. Ikke klag så jævlig. Jeg har halvannen mil, men jeg har heldigvis krav på transport på grunn av det. 6359990[/snapback] Hvis du går 4km på et kvarter, så lurer jeg på hva slags benmuskler du har. Man går vanligvis sånn ca 5km på en time, pluss minus. Trådstarter får bare finne frem sykkelen.. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 km er kvarters gange...sakte gange, null stress. Ikke klag så jævlig. Jeg har halvannen mil, men jeg har heldigvis krav på transport på grunn av det. 6359990[/snapback] Å gå 4,5 m/s er jo kjempetregt. :!: Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 km er kvarters gange...sakte gange, null stress. Ikke klag så jævlig. Jeg har halvannen mil, men jeg har heldigvis krav på transport på grunn av det. 6359990[/snapback] Å gå 4,5 m/s er jo kjempetregt. :!: 6360069[/snapback] Oj, faen...jaja, jeg går kanskje litt fortere, har litt lengre ben, etc enn andre. Og kan ha tatt i litt, men 3 km på et kvarter er kjempeenkelt. Skal du gå tjue minutter til skolen er ikke det mye tid...Og går ut ifra at du har sykkel... Lenke til kommentar
Killerquo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Faen som jeg tenker, da? kvarter er jo joggetid...ajaj...ikke hør på meg, menne. Ikke klag uansett, 4 km er ikke langt! Lenke til kommentar
master air Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 Km bør gå lett på ca 25 min. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 Km bør gå lett på ca 25 min. 6360180[/snapback] På sykkel kanskje.. Lenke til kommentar
master air Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det får fint til bens også. Vet jeg går fort, men bruker vanligvis ca 15 min til skolen som er ca 2 km unna. Og da går jeg ikke veldig fort. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det får fint til bens også. Vet jeg går fort, men bruker vanligvis ca 15 min til skolen som er ca 2 km unna. Og da går jeg ikke veldig fort. 6360212[/snapback] Høres raskt ut likevel. Vanlig gangfart er 5-6 km pr time. Lenke til kommentar
Kieft Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det får fint til bens også. Vet jeg går fort, men bruker vanligvis ca 15 min til skolen som er ca 2 km unna. Og da går jeg ikke veldig fort. 6360212[/snapback] enig med deg der. når jeg gikk til barneskolen så brukte jeg 15 min. barneskolen var ca 2km unna. kunne klare å gå hjem på 10 min vist jeg tok i litt ekstra. Lenke til kommentar
ukjentbruker Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Når jeg gikk på ungdomsskolen, så bodde jeg 3,7km fra skolen lrns og fikk derfor ikke skyss. Jeg syklet derfor til skolen hver dag det første året, noe som tok en 10-15min i noe normal fart. Siden vi på denne skolen noen dager hadde nesten alle fagene på en dag, så måtte jeg pakke hauger med bøker i sekken som gjorde at den ble drit-tung. Til slutt syntest jeg dette ble så stress og tungt, spesielt når jeg skulle ha med meg gymbagen, at jeg startet med buss.. Er man lat, så må man betale for å komme seg unna ;P Lenke til kommentar
Sir Zu Zwat Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 4 km er maks 10 minutt om du har sykkel. Lenke til kommentar
fompa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 da går man sabla fort ja, jeg sykler 3 km til skolen på ca 10 min. og skal man gå det stykke på 10 min må man jo løpe som en gærn! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå