Gå til innhold

Kjøp av NEC 20WGX2, eller andre anbefalinger ?

asuspc

Anbefalte innlegg

Hei

Eksisterende 17'' LCD streiket her om dagen og jeg må kjøpe meg ny.

Lurte på å kjøpe "NEC 20" LCD MultiSync 20WGX2 Gaming", har noen erfaringer med denne.

Skjermen vil brukes til spill, programutvikling, surfing og noe fotoredigering.

Spesielt er jeg usikker på:

1. Hvordan skjermen vil være i BF2, virker som enkelte har problemer med oppløsningen.

2. Usikker på om belegget vil gi sjenerende reflekser, en lyskilde lyser på skrå bakfra.

3. Vil PC'en fungere tilfredsstillende i native oppløsninger i spill. (P4,3.0 GHZ, 2GB Ram, X850XT PE AGP)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg gikk fra en 17" dyr crt til denne skjermen og er utrolig fornøyd. Jeg fikk en wow følelse første gang jeg så skjermen siden fargene var så sterke og fine. Etterslep er så og si ikke eksisterende med denne skjermen. Har spilt en del farcry og sett på raske filmer for å teste det. Forskjellen mellom 1280*1024 og 1680*1050 er enormt rent visuelt og er til å anbefale. Denne skjermen takler ikke native oppløsninger helt fint så om du av en eller annen grunn ikke skulle klare å kjøre et spill i 1680*1050 er det bare og bytte oppløsning. widescreen er uansett utrolig i fps og andre spill. Jeg har ikke blitt sjenert av den blanke overflaten.Jeg merker ikke den selv om rommet er aldri så lyst. Derimot hvis jeg flytter lampen rett forran skjermen merker jeg det er sjenerende. Da får jeg et speilbilde av lampen. Sort har en tendens til å reflektere litt hvis det er lyst. Det kan være sjenerende hvis man er pirkete. Men mørke filmer ser man ikke i et godt belyst rom mener nå jeg. Med skjermen følger det med masse instillingsmuligheter så fotoredigering burde gå veldig fint. her er en test av skjermen Test. Lykke til med valg av ny lcd.

Lenke til kommentar

Tror ikke du vil angre på det nei. Det er noen få spill som ikke viser 1680x1050 native oppløsningen på grafikk-menyen, men dette kan vanligvis fikses ved å åpne en *.ini fil og sette oppløsningen manuelt der istedenfor. Skjermen er god til å skalere 4:3 (men det blir jo litt bortkastet plass da :hrm: ).

Ellers anbefaller jeg www.widescreengamingforum.com. Mye nyttig info der. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har hatt denne skjermen i 3 mnd og er utrolig fornøyd med spesielt innsynsvinkel, farger og responstid. Den blanke overflaten legger du vanligvis aldri merke til med mindre du er lettere psykotisk. Når det gjelder størrelse er den selvfølgelig ikke like stor som mine 24 og 30 tommers Dell på jobb, men slike monsterskjermer (spes. 30 tommeren) egner seg dårlig hvis du som 80% av hjemmebrukere sitter 40-50 cm fra skjermen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...