TomAndre Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei, må nesten begynne å tenke på hva jeg skal utdannes som siden jeg skal opp i 10 klasse neste år Så tenker jeg litt på revisor eller regnskapsfører.Vet at revisor er høyere enn regnskapsfører, og er vel bra betalt? Hva gjør man egentlig i den jobben, og hva ligger lønnen på?Man holder på med budsjett og regnskap regner jeg med. Hvor lenge må jeg på skole for å bli regnskapsfører eller revisor?Er det realfag+ noe ekstra matte i 4-5år? Noen som vet hvilken gj. snitts. karakter man trenger i år for å komme inn?Trenger nesten noe å sikte til Takker for svar. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Det er bra du ønsker alt nå å sikte litt. Du kan bli en statsauthorisert revisor gjennom en master på nhh, sikkert en av de beste "revisjons" utdanningene. 3 år på videregående og 5 på NHH. NHH krever omlag 55poeng og 2mx eller 3mz. Om du har 5 i snitt, tre fordypningsfag hvorav ett av de er matte, så kommer du altså inn. Men du bør elske excel o.l.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå