Gå til innhold

Få bilde rett inn på pc'n?


Anbefalte innlegg

Hei. Har sett flere har en ledning som gjør at bildene kommer direkte inn på et program. Noen som vet hvor det er mulig å skaffe det? Er det dyrt?

 

Og et spørsmål til...

Noen som vet hvor jeg får kjøpt skikkelig hvite laken? og pris?

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Laken får du kjøpt i alle butikker som selger sengetøy, være seg Ikea eller andre, lignende butikker.

Du skriver ikke hvilket kamera du har, men de fleste kameraer kan kobles direkte til pc med en usb-kabel. Det må naturligvis være en mini-usb i den enden som kobles til kamera. Ikke alle kameraer har den muligheten. Noen må man bruke docking-stasjon for å overføre bilder.

Lenke til kommentar
Noen som vet hvor jeg får kjøpt skikkelig hvite laken? og pris?

Hvis du skal bruke det som fotobakgrunn, ville jeg foretrukket noe mer stivt og bøyelig.

Hvite og fargede papplater er noe jeg bruker oftest, men kan godt tenke meg at en hvit rullegardin ville fungert utmerket.

Lenke til kommentar

Ikea har noen digre 250x250 cm hvite laken som koster en slikk og ingenting. Jeg bruker et slikt som reflektor på den ene veggen (på motsatt side av der jeg har blitzen) når jeg tar portrettbilder i mer eller mindre helfigur.

 

Det blir nok litt for krøllete å bruke som en ren hvit bakgrunn. Et alternativ er jo å gå den andre veien og krølle det skikkelig slik at du får en bakgrunn med litt tekstur i. For ren hvit bakgrunn bør du ha noe som har en jevn overflate.

Lenke til kommentar
Det er riktig at laken ikke utgjør en fin bakgrunn i studio. Det eksperimenterte jeg en del med i ungdommen, og det ble aldri bra. I så fall må det være på så stor avstand at det blir helt uklart.

6379772[/snapback]

Å huff.. Jeg er veldig i denne situasjonen nå for tiden. Blir veldig mye arbeid med bakgrunnen i photoshop, når det eneste jeg har er et laken som henges over en bokhylle.

:no:

Ikke noe studio på meg nei.

Lenke til kommentar
Ikke noe studio på meg nei.

6382557[/snapback]

Gjør det motsatt da vel; bruk svart filt som bakgrunn ;)

 

Det gjør jeg ofte - og da slipper jeg også eventuelle problemer med skygge o.l. hvis jeg bare bruker en blitz. Det er dog ikke alle bilder som kler svart bakgrunn, det er klart.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar
Gjør det motsatt da vel; bruk svart filt som bakgrunn ;)

 

Det gjør jeg ofte - og da slipper jeg også eventuelle problemer med skygge o.l. hvis jeg bare bruker en blitz. Det er dog ikke alle bilder som kler svart bakgrunn, det er klart.

6383421[/snapback]

Som du sier så er det ikke alle bilder som kler sort bakgrunn, men som du sier så er det lettere. Jeg har også prøvd på det før.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...