IceXCool Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Hva skjer om jeg leverer inn en helt ny mobil på godkjent mobilverksted for å skifte belysning i taster og display, Jeg tenker da på garanti og sånnt. Siden verkstedet er godkjent for reprasjoner og sånnt så bør jo ikke garantien ryke om en LED slutter å funke. En LED koster jo bare ei krone eller noe sånnt hvor mye kan en så liten jobb koste? (Skal ha blå belysning på Nokia 3510) Lenke til kommentar
Lars Tore Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Ett godkjent nokia verksted kan ikke bytte lysdiodene dine da de IKKE får lov av nokia til å gjøre sånt. Skulle du likevell få noen til å gjøre det, så vil du få ett problem hvis det skulle bli noe galt med telefonen din en dag da nokia fraskriver seg alt ansvar... Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 13. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2002 Hva om jeg bytter tilbake til de orginale jenn da hvis no skjer hehe... kjipt at man må være sleip og snike og tweake det til for å få litt personlig preg på en liten fillemobil :sad: jaja...blir å gjøre det uansett, har aldri hørt at noen har fått feil på mobilen bare for å skifte LED's, hadde jeg hadd diodene hadde jeg vel lodda selv :razz: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 10:07, skrev IceXCool:En LED koster jo bare ei krone eller noe sånnt hvor mye kan en så liten jobb koste? (Skal ha blå belysning på Nokia 3510) Du må nok ut med nærmere 200kr hvis du skal ha blått lys i hele mobilen... Du mister uansett garantien hvis du skifter lysdioder. http://www.hammar.no skifter for deg, men til hvilken pris! :sad: Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Apropos nokia telefoner. Jeg fant slegga mi i går. En 2110i med skikkelig moment i. Jeg husker godt hvordan displayet sluttet å fungere etter en slåsskamp i militæret... (en dust på rommmet som absolutt skulle sove med lyset og radioen på om natta. Han måtte få svi) MEN: Jeg vil gjerne ha liv i 2110i`en min. Mest for morro skyld. Hvor kan jeg få tak i billig display til den? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-13 15:42, skrev IceXCool:Hva om jeg bytter tilbake til de orginale jenn da hvis no skjer hehe...kjipt at man må være sleip og snike og tweake det til for å få litt personlig preg på en liten fillemobil jaja...blir å gjøre det uansett, har aldri hørt at noen har fått feil på mobilen bare for å skifte LED's, hadde jeg hadd diodene hadde jeg vel lodda selv Jeg har selv skiftet lyset på en nokia 3310 og har dermed litt erfaring på dette.. Først trenger du å fjerne de orginale lysdiodene. Min måte var å bruke en 0.5mm kopperplate og lage en loddespiss av denne. Brukte dremel for å lage en U formet spiss, U`en har en bredde slik at to punkt kommer akkurat nedi loddeflatene til dioden ( er to punkt ja.. ) Jeg presset forsiktig på led`en under printkortet med et skrujern og varmet opp loddepunktene til led`en, da gikk den gort og greit av. Det er 8 ( 9 kan monteres ) leds på en nokia3310. Det er en tidkrevende jobb.. Du må også klippe vekk deler av EMI skjermen, dette må gjøres svært forsiktig så du ikke skader noen komponenter.. Selve loddingen krever at du er stø på hånden, har MASSE lodderfaring og ikke minst EGNET ustyr/hjelpemidler. Du skal må ha en nøyaktighet på ca 0.5 mm. Er lett å komme borti andre komponenter.. har det først skjedd, så kan du ende opp med å ødelegge hele telefonen. Hvis du lodder led`ene for lenge, så smelter du plast linsen på dem ( ødelagt ). Kunsten er å bruke akkurat passe mengde med loddetinn, ikke for mye, ikke for lite. Jeg fortinnet loddepunktene på alle led`ène, så satt jeg dem bare nedi det gamle hullet, varmet forsiktig opp og dermed var jobben gjort. De led`ene som hammar.no og elfa selger, som funker til 3310 er litt for store. Du må skjære litt vekk på kantene til linsen, SVÆRT forsiktig. Disse diodene har heller ingen merking for anode/katode... jeg måtte måle meg fram med et multimeter for å finne hvilken vei de skulle stå.. kjipt å måtte lodde de av igjen. Ang. garanti, så vil en nokia reperatør se med en gang at du har vært å herjet på printkoret.. nytter ikke å lodde på plass de gamle da gitt. En blå led koster 23kr hos hammar.no Det tok lang tid å gjøre dette.. men her ser du resultatet :-) Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 13. oktober 2002 Del Skrevet 13. oktober 2002 Jepp har modda mobilen jeg også og som hondaen sier: glem garantien! Den ryker og det et totalt umulig å "skjule spora" om noe skulle gå galt. http://www.leipsland.net/mobile/ - 3310 med blått lys og keystring fra Las Vegas Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 14. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2002 Rå mod :smile: Takk for info. Hmm synd jeg signa opp for 3 års total garanti hehe dekker alt utenom tyveri :smile: her er en snack for dere som har polyfonisk midi ringetone støtte http://home.no.net/zeix/ Free stuff...skal holde den oppe så lenge jeg klarer. Lenke til kommentar
nomore Skrevet 14. oktober 2002 Del Skrevet 14. oktober 2002 www.hammar.no , som nevnt tidligere, skifter ut lys i nokia mobiler for en god slump med penger ,P de selger også displayer, leds og keypads til flere nokia modeller... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå