cunty Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Heisann , dette gjelder en Fiat Fiorino 1.7 D har problemer med oljelekk fra girkasse skjøten! Har noen bilder her ! Har brukt litt tettestoff på skjøten der jeg trodde hele lekken var.. Nå lekker det mindre ihvertfall.. Men nå ser det ut som at det lekker i fra bolten som dere ser på bilde... Jeg håper at det lekker i fra bolten, men innerst inne så tror jeg at det lekker lengre oppe , eller rett over bolten! Hvis dere tar en titt på den bolten , i mine øyne ser det ut som at den bare skal holde på plass girkassa! Stemmer det? Eller kan lekken komme der i fra?? Håper på hjelp , og synspunkter fra andre.. Har fått denne lekken så langt opp i halsen! Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Se om du får til og spyle rent under der på hele girkassa, så kjører du en tur og tar etterpå en titt under der for å konstatere hvor lekkasjen er Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 er denne skjøten mellom motor og girkasse eller er dette mellom flere deler på girkassen? Lenke til kommentar
cunty Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 er denne skjøten mellom motor og girkasse eller er dette mellom flere deler på girkassen? 6361081[/snapback] Det er i mellom flere deler av girkassa! Og det med å kjøre den en tur må vel ta's mye seinere , nå står den uten aksel på venstre side.. Akselen har jeg Det høres ut som en veldig grei plan også! Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hvis det lekker akkurat mellom girkasse og motor bør du ikke forsøke å tette det med pakningssement som på bildet. Teknisk sett vil jeg si det er bedre om oljen renner ut fra det området (clutchhuset) enn at du forsøker å stenge den inne. Selve lekkasjen er nok da fra simmering rundt veivaksel, eller tilsvarende på inngående aksel i girkassen. Mellom girkasse og motor er det normalt ikke noe pakning, og det skal være tørt innvendig. Prøv å lukte/kjenne/smake/se om det er girolje eller motorolje som kommer ut. Hvis det kommer flere steder på girkassen høres det jo ut som det er den som lekker. Men husk at olje kan renne langs kanter ol, så du bør vaske og sjekke for å være sikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå