Vanskelig Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei igjen. Ved montering av lyd i båt, må jo dette kobles til et batteri. Regner med at det er en del her som har gjort akkurat dette. Det er vel å anbefale å koble det til et eksternt batteri (ikke startbatteriet), og i tilfelle, hvor stort batteri trenger man? Hvor stort batteri trenger man hvis man skal spille en hel kveld f.eks.? Hvordan får man ladet dette batteriet i tilfelle? Kan man koble det til motoren også, slik som startbatteriet? Kan noen gi noen linker til egnet utstyr? Altså 6x9" høyttalere f.eks. som er egnet for litt regn, samt spiller. På forhånd takk. Mvh. meg. Lenke til kommentar
Eirik-h Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Hei. Jeg tok mine gamle pc-høytalere som gikk på 10,5V og koblet rett på startbatteriet(som er ett bilbatteri) på 12V og bruker bare en bryter for av/på. Og kobler i mp3 spiller ell no. Funker det... med subwoofer Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Lurt det.. Skal kanskje montere høytallere i Microfun`en.. Da tenkte jeg å ta Trykk her Så tar jeg MP3 "ørepropper" og kutte av øreproppene og ta og koble de to ledningene fast i en høyttaler og skjøte.. Lenke til kommentar
weebl Skrevet 27. juni 2006 Del Skrevet 27. juni 2006 når det gjelder lading så har mange motorer eget strømuttak, bare å koble på batteriet der så får du 12 volt Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 når det gjelder lading så har mange motorer eget strømuttak, bare å koble på batteriet der så får du 12 volt 6393477[/snapback] Min lanterne funker pga. motoren.. Den er en slags dynamo Lenke til kommentar
ocvmelbye Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 når det gjelder lading så har mange motorer eget strømuttak, bare å koble på batteriet der så får du 12 volt 6393477[/snapback] Min lanterne funker pga. motoren.. Den er en slags dynamo 6404720[/snapback] mn det kommer litt annpå da! viss du kobler et annleg til motoren så får annleget lite størm ov vil spille av lavt og hvis du gasser opp så skjønner du;) Lenke til kommentar
paroa Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 Lurt det.. Skal kanskje montere høytallere i Microfun`en.. Da tenkte jeg å ta Trykk her Så tar jeg MP3 "ørepropper" og kutte av øreproppene og ta og koble de to ledningene fast i en høyttaler og skjøte.. 6361943[/snapback] Hehe, dette vil spille dårlig! Du trenger en effektforsterker i tillegg! De jbl høyttalerene har nok en del lavere resistanse en øreproppene har, det kan gå ut over mp3 spilleren din.. Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Kunne jo ha gått.. Men hvis du skal ha noe bra og dyrt ville jeg ha kjøpt forsterker og avspiller.. PS: Alt på være av marine.! Lenke til kommentar
Vanskelig Skrevet 7. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2006 Men ærlig talt. I bil, har man gjerne en cd/radio koblet til et par med høyttalere, som får strøm via bilbatteriet. Hvis man derfor monterer en cd/radio i båten og gjør det samme, blir jo det ganske bra......................... Eller? Det må jo bli det samme. Jeg skal ikke ha konsert for hele Stavern heller :!: Mvh. meg Lenke til kommentar
OBERST Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 Rett, så Rett Vansklig.. Gjør det du sa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå