oysfaerg Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Heisann kjære medforumister Jeg har ett problem. På jobben har vi en gravemaskin som registrerer og profilerer utgravninger o.l. ved hjelp av GPS. Utvikleren av denne programvaren skulle inn og rydde litt på 'harddisken' (les: CF-kortet) og var så uheldig at vedkommende slettet noen viktige filer / profileringer. Filene er slettet vha vanlig slette-funksjon i Win (Shift + Del), men kortet ble tatt ut like etter slik at ingen data er overskrevet. Hvilken programvare er kurant å bruke for å prøve å redde ut filene? Setter pris på all hjelp Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Send til IBAS for datarecovery, send så regninga til han som slettet det. Vet desverre ikke om noe programvare som kan redde det som er slettet fra CF-kort Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 IBAS er siste utvei isåfall... CF-kortet blir uansett å regne som en harddisk, så det jeg trenger er ett pålitelig program som kan gjøre jobben (om det koster penger gjør ingenting), men det viktigste er at det fungerer. Lenke til kommentar
Charmed Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Recover my files v3.60 har eg brukt tidligere for å få tilbake filer på mitt sd kort og mitt cf kort med stort hell, håper dette kan hjelpe deg også. edit; rettet en skrivefeil Endret 22. juni 2006 av Charmed Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg vil tro noe av "vellykketheten" til en slik operasjon vil være basert på om det er et flash CF kort eller en microdrive. En microdrive vil jeg gå ut ifra er basert på vanlige harddiskplater og magnetisme og blabla... Samme recoveryprosess som en harddisk. Et flashbasert kort derimot, baserer seg på lagring ved hjelp av elektriske signaler. Og jeg vil tro at når et slikt signal er blanket, så er det ingen "residual" elektrisitet. PS. Jeg har ingen tekniske forutsetninger for å svare på dette. Det er bare et sånn "dette virker mest sannsynlig"-svar. -C- Lenke til kommentar
CCTSM Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Vel, flash-kort sletter aldri data, med mindre det blir overskrevet. Så, alt skulle være der fremdeles. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Akkurat det er vel ikke helt opp til flashkortet å bestemme, men mer filsystemets oppgave. Og da er vel fat-filsystemet laget slik at når du sletter noe så nuller du bare ut referansen til det i allokeringstabellen. Og det er derfor slike programmer som undelete etc. fungerer slik de gjør. -C- Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 IBAS er siste utvei isåfall... CF-kortet blir uansett å regne som en harddisk, så det jeg trenger er ett pålitelig program som kan gjøre jobben (om det koster penger gjør ingenting), men det viktigste er at det fungerer. 6359448[/snapback] GetDataBack er et pålitelig program. Men det koster litt (du kan innstallere en prøveversjon for å se om du finner filene før du kjøper). File Scavenger, LINK , skal være bra, men det koster penger det og Free Undelete, LINK , er gratis (men jeg har ikke prøvd det). Lykke til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå