Gå til innhold

Hjelp til kjøp av Canon EOS 350D

Anbefalte innlegg

Men hvordan vil jeg merke, under dagblig bruk at kvaliteten på Sandisk/lexar er bedre?

Driftsikkerhet, at ikke kortet uten grunn mister bilder, eller krasjer slik at alle bildene forsvinner ut i det store intet. Det er litt surt om du er på slutten av en kjempefin ferie der du har tatt kanskje 3-400 flotte bilder... tapt for alltid fordi du ville spare 200 kroner når du kjøpte kamera og utstyr til totalt 8-9000 kroner. Hvis ikke det får deg til å slå deg hardt i hodet med en hammer, så skal det mye til ;)

Ingen merker har kun driftsikre kort, men noen merker har en større prosentandel enn andre hvis jeg skal snakke ut fra egen og andres erfaring. Som Wildbill sier, Sandisk og Lexar er vel de beste. Har noen dårlige erfaringer med Kingston også (har solgt noen der jeg jobber i det siste), men generelt er også disse bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å si det slik, det er en grunn til at fotografer sverger til Sandisk og Lexar.

Og her er en av grunnene. Det er på ingen måte ett viktig bilde, men når du får 10-20 av dem på ett minnekort etter en lang ferie eller gud forby andre viktige hendelser...tenker man seg om litt ekstra neste gang man kjøper minnekort.

(fra ett Kingston Elite Pro... ANDRE gangen jeg får ett defekt. Når dette er en såkalt annerkjent produsent, tør jeg ikke engang tenke på feilprosenten på de mer lugubre merkene)

post-10531-1151852986_thumb.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg tviler ikke, ene kortet jeg fikk var deffekt :p Men jeg kjøpte no disse to korta også har jeg bestilt to sandisk som jeg tar med på ferie :) D kortet som funka, funka vertfall bra hittil, men hakke tatt mer enn 5-6 tusen bilder med d :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...