Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

flytte email

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

For å ta backup av mail i hvilken som helst mappe i WinXP:

C:Documents and settings"brukernavn"Lokale InnstillingerMicrosoftOutlook Express også de siste mappen som jeg ikke husker hva heter.

Her vil du finne innboks, utboks osv som du bare kopierer.

Når du skal kopiere de inn i det nye systemet, så må du først åpne OE og aktivere hver enkelt mappe ved å merke dem. Har du laget flere undermapper, må du opprette disse med exakt samme navn og erstatte disse filene i Windows Utforsker etterpå.

Ta en titt her:

http://www.tomsterdam.com/insideOE/backup/

Lenke til kommentar

Jeg gjorde det slik som du har beskrevet og lagret en fil i dbx format.Før jeg formaterte kopierte jeg mappen med epost,slettet den og la den tilbake.Fungerte fint.Har nå formatert og finner ikke noen mappe og legge dbx fila i.Etter C:Documents and settings"brukernavn" finner jeg ikke Lokale InnstillingerMicrosoftOutlook Express......

Lenke til kommentar

Jeg har alltid eposten lagret på en annen partisjon enn Windows slik at den ikke blir slettet ved ny innstallasjon.

Åpne "Alternativer" i Outlook Express og velg fanen hvor det står "Vedlikehold". Der finner du "Lagre mappe" som forteller hvor dbx-filene er.

Kopier denne mappen til et annet sted på hardisken og trykk på "Lagre mappe" for å endre stien. Svar "Ja" på at du vil bruke det nye lageret!

Mappen ligger i utgangspunktet skjult, slik at du må slå på "Vis skjulte mapper og filer" for å kopiere mappen med utforskeren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...