Registrert Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ja jeg skal innom et par matbutikker i dag får å søke om jobb, men hvordan skal jeg gå frem? Hvem på butikken skal jeg spørre etter? Hva slags søknad skal jeg levere? TIps plz? Mvh registrert Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Spør etter butikksjefen. Søknaden din burde bestå av to deler... en søknad og en cv. På søknaden skriver du om deg som person (husk og varier språket, ikke start alt meg "Jeg" og ikke skryt!). På CV'en skal alt av tidligere jobb-erfaringer og skoler stå. Legg gjerne ved attesterte attester. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Hmm eneste jeg har jobbet før var med Aftenposten og der fikk jeg ingen atest, hvordan skal cven se ut da? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Hmm eneste jeg har jobbet før var med Aftenposten og der fikk jeg ingen atest, hvordan skal cven se ut da? 6359281[/snapback] Sender deg en PM der du kan få min søknad og cv jeg skrev på skolen. EDIT: PM sendt... kan være en idé og ta kontakt med Afterposten og spørre om du kan bruke den gamle sjefen din som referanse så kan de evt. ringe dit for å høre hvordan du var i den jobben... (husk og spør først!) Endret 22. juni 2006 av datating Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Nydelig Datating, dette hjalp! Da stikker jeg ut på jobb søknad imorgen, får vitnemålet i dag, alt fra 46,5 til 48,5 kan jeg få kommer an på eksamen Endret 22. juni 2006 av Registrert Lenke til kommentar
UUnreal Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Hmm eneste jeg har jobbet før var med Aftenposten og der fikk jeg ingen atest, hvordan skal cven se ut da? 6359281[/snapback] Få attest på alt du gjør i fremtiden. Selv om du har gjort jobben så er det alltid greit å dokumentere hva du har gjort og åssen jobben har blitt gjort. Arbeidsgiver har faktisk ett krav på å gi deg attest etter utført arbeid. Ville kontaktet dem hadde jeg vært deg. Jo mer du dokumenter jo bedre. Da fjerner du eventuelle "hull" på cv`en. Lykke til. Endret 23. juni 2006 av UUnreal Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 28. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 28. juni 2006 Vært innom 10 butikker i dag, avslag på alle :S Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Vært innom 10 butikker i dag, avslag på alle :S 6401346[/snapback] La du igjen CV'en din der da? Tilfelle de trenger en senere... Hva med kiosker da? Elektroforhandlere? (Mix, Narvesen, Elkjøp og Expert) Klesbutikker? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Et hett tips: gjør det enkelt. Tar det mer enn ett minutt å lese alt, gidder de ikke lese alt, og da får du kanskje ikke inn det viktigste. At du var elevrådsleder, liker å strikke, fikk seks i gym og er 180 høy spør de om på et intervju hvis du er så heldig å få et. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå