Gå til innhold

Stjålen mobil - årets beste historie

Anbefalte innlegg

Mye man kan gjøre om man har de rette kontaktene. En bekjents X fikk mobilen sin frastjålet. Når tyven satte et nytt simkort i telefonen og slo den på var det gjort, ble oppringt og spurt om han vennligst kunne levere tilbake telefonen eller ønsket å bli "besøkt". Kan tro det ble stille i andre enden en stund... Mobilen var levert tilbake 30 minutter senere.

Dette krever dog gode bekjente som jobber på riktig sted, men moralen burde vel være - Ikke kjøp stjålet mob, eller for den saks skyld ikke stjel mobiltelefoner :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ganske fett, men hvordan fikk vennen fatt i alle bildene som tyven tok med mobilen? Dette skjønte jeg ikke helt....

Genial historie btw :)

6365598[/snapback]

Her er det slik at i USA så har de en litt annen måte å gjøre det med mobiler på. Hver leverandør leverer kun noen få mobiler som "fungerer" med deres SIM/nett. Det er hvertfall slik jeg har forstått det. Så den leverandøren her(T-Mobile) leverer en telefon de kaller SideKick. Noen kjenner den sikkert fra da Paris Hilton sine mobil bilder ble stjålet. Mobilen som er laget for leverandøren er laget slik at alt som gjøres på den lastes opp til T-Mobile sine servere. Dette er for at kunden skal ha backup av sine data og kunne finne de på en webside på nett. Hackerene som fikk tak i Paris Hilton sine bilder benyttet seg av en svakhet i det systemet og fikk tilgang til hennes konto. Derav alle bildene, kontakt info og personlige opplysninger som plutselig dukket opp over alt på nettet.

Tyvene som stjal mobilen i historien har tydeligvis ikke veldig kjennskap til dette og alle bildene de tok, nr de ringte ble logget og sendt til serveren som eieren hadde tilgang til.

Lenke til kommentar
Kanskje jeg burde levere tilbake telefonen jeg fant på bussen?  :hmm:

6367304[/snapback]

Ja, om simkortet fremdeles er i mobilen og den er på så er det jo bare å ringe sist oppringte nr og informere vekommende om at du har funnet telefonen og at eieren kan hente den hos deg. Enkelt og greit.

Lenke til kommentar

Jeg lurer på om jeg skal fikse mobilen min slik at den sender en melding om den blir startet opp med et annet simkort.

Jeg er viss på at det går, bare litt patching som må til. (Uansett her jeg "Bare dette SIM-sperre" for å gjøre det minst mulig attraktivt å bruke mobilen etterpå)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...