Stinmaker Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Trenger hjelp til å få installert XP på en laptop som er blitt renset. Setter i windows XP cd-en og får følgende melding: non-emolution booting og etter noen minutter så får jeg noen rare bokstaver. pc'en booter fra en oppstartscd som jeg har lastet ned fra nettet. da kommer jeg inn i vanlig dos vindu. men får ikke startet installasjon fra cd-en der heller. går inn i i386 mappen og kjører winnt. kommer da vanlig blå installasjonsbilde med feilmelding om vekselfilen har feil størrelse. HD er formatert. PC er en skole laptop , kan dere være noen sperringer? XP cd-en er selvfølgelig orginal (med SP1) har søkt på forumet men klarer ikke å finne løsning på mitt problem. Open for alle typer tips. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Vet ikke noe om dette, men tok et kjapt søk. "For "non emulating booting" error, try to flash a new bios from acer site. I did to install xp, it works" http://wiki.osx86project.org/wiki/index.ph...hardware_10.4.3 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Du kan forsøke med nullstilling av BIOS. Hilsen, efikkan. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Hei! Du kan forsøke med nullstilling av BIOS. Hilsen, efikkan. 6365096[/snapback] har prøvd, da hjalp ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå