Gå til innhold

Nytt skjermkort - hjelp!

Alexos

Anbefalte innlegg

Jeg skal skaffe meg ny PC nå, og trenger da bl.a. et nytt skjermkort. Først hadde jeg tenkt å kjøpe meg GeForce 7950GX2, men nå er jeg ikke helt sikker på om jeg vil bruke bortimot 5000,- på et skjermkort.

Derfor lurer jeg på hva dere syns jeg bør kjøpe. Prisen skal ikke gå over 4000,- i hvert fall, det skal være PCIe og det skal være relativt stillegående (ikke et must, men). Bør jeg satse på XFX, POV, Asus, ATI, Gainward o.s.v. ? Eller er 7950GX2 verdt de 5000 kronene?

Takk for svar! :D

Alexos

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vanskelig å svare på dette da du ikke sier noe om behov og hva du har i dag. Et GeForce 7950GX2 kostet 3995,- for Club3d i forrige uke. I praksis betyr det svært lite hvilket merke kortet har da det stort sett dreier seg om nyanserte forskjeller i ytelse. Om det skal bety noe må det være fordi enkelte leverer kort som er "tweaket". Byttet minne med raskere osv.

Når du nevner støy er forøvrig ikke ovenstående kort å foretrekke. Det vil også være vanskelig å bytte ut kjøleløsning på dette. Svært strømkrevende er det også.

En annen faktor er om du stort sett kjører oppløsning på 1280 * 1024. Da vil GX2 være "overkill" Isåfall kan det nok være greit å se på 7900GT. Evt. bytte ut kjøleløsningen på dette med eksempelvis Zalman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...