Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverks prob med 3Com router


Anbefalte innlegg

hei! jeg har et litt stort problem her... før hadde jeg 800/300 linje med vi satt den opp til 1.5Mbit men det som er problemet er at på cs har ikke pingen gått ned noen ting og alt er like tregt som før... hva er feil? hvis det er noen som har peiling så kom med det... hvis du ikke har peiling la være og skriv...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

PING'en varierer fra server til server, og samme gjelder angående nedlastning. Med 1,5Mbit så skal du ha en maksnedlastningshastighet på 187,5KB\s

 

Om du ikke fikk svar på det du spurte om, venligst beskriv problemet ditt litt nermere.

Hva mener du med at det går tregt? Har du problemer med bare internetttilkoblingen, eller har du problemer med ruteren?

Ruteren er bare et koblingspunkt for alle PC'ene deres, og internetten kobles til ruteren fra modemet.

 

Slik jeg forstår det så har du ikke problemer med ruteren, men med PING'en i CS ( Counter-Strike?) ?

Lenke til kommentar

Som regel så har det utlinjen mest å si når det kommer til ping. Men 300 skal holde i massevis.

Men det kan være at du bor langt ifra sentral, hvis du ALLTID har hat det problemet?

Derimot, du vil neppe merke spessielt hvis du har oppgradert utlinja de fra 300 til 1000 ut, så lenge du ikke belaster linja med noe annet..

Lenke til kommentar

Du kan prøve å restarte modemet.

Det har hjulpet meg flere ganger når jeg har slitt med dårlig ping.

 

Trekk ut strømkontakten til modemet en liten stund. Har vel ikke noe å si om du setter den inn igjen med en gang, men jeg venter som regel ett minutt før jeg setter den inn igjen.

Lenke til kommentar

Festet i veggen?

Det mest vanligste er vel å ha modemet og ruteren stående ilag, og legge opp kabler fra ruteren til kontakter forskjellige plasser i huset.

Hvis du sjønner.

 

Men uansett. Tviler på at det er ruteren sin feil.

Du kan jo kjøre tracert i command.com for å se hva PING'en er fra maskinen din til de forskjellige plassene mellom serveren.

Da ser du hvor det begynner å gå tregt.

 

Start --> Kjør

Skriv: cmd

Skriv: tracert <ADRESSE>

 

adressen kan være til serveren, eller bare å teste det mot en webside.

 

tracert www.battlefield.no

Lenke til kommentar

den første var ok...(nr 1..) der hadde jeg 13ms... men når det gikk videre kom det helt opp til 1400ms... og resten ble forespørsel avbrutt... trenger hjelp orker ikke mer dårlig ping.. jeg testet mot komplett og diskusjon... begge fikk samme resultat...

Endret av Symbolic
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...