Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg klarte å endre minne til et kjørende program, jeg brukte TSerach. 1.6

Bare et spørsmål, i hjelpe filen står det følgende:

With easywrite you can write a script using asm and inject it into the games memory.

Hvordan er dette mulig egentlig?

Jeg trodde at XP ikke lot programmer rote rundt i minne til andre programmer. :dontgetit::D

En ting til, hvis jeg vet hvilken adresser i minne jeg vil endre.

Hva kode (ASM) som skal injectes kan jeg da bruke VB til å gjøre jobben?

Edit:

Fant noe mer:

If you write a trainer under W98 that will not be a problem since WriteProcessMemory will change the protection page to readwrite but under XP you have to change the protection page by yourself with VirtualProtectEx using PAGE_EXECUTE_READWRITE flag.

Hva vil dette si i praksis?

Endret av chills
Lenke til kommentar
  • 5 år senere...
Videoannonse
Annonse

Du kan "rote rundt i programmer" da dette er et nødvendig onde i operativsystemet, programmer er i mange situasjoner avhengig av å dele informasjon mellom prosesser og tråder.

Det siste betyr at du må endre rettigheten til den regionen minne du ønsker å lese/skrive til hvis du bruker windows xp. Det behøver du ikke under windows 98. Du endrer tilgangsrettigheter ved å bruke VirtualProtectEx

Men det er endel andre ting du bør tenke på også hvis du ønsker å skrive til en prosess. Du må suspendere prosessen først i tilfelle den kjører på området du skriver til, da får du partial write, hvilket betyr at programmet mest sannsynlig kræsjer. Det er alltid lurt å suspendere prosessen like før du skriver.

En annen ting du må tenke på er å endre token privilegier om nødvendig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...