Anterialis Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg vet det er tatt opp mange ganger og har lest dem, men får ikke dette til! Jeg har aldri klart å connecte til en remote desktop som ikke er i mitt eget nettverk (altså å tilkoble over internett) Jeg har prøvd å åpne porter, men allikevel ingen resultat. Noen som atter en gang kan komme opp med en bruksanvisning? Jeg har prøvd å pinge den akutelle pc-en, og det funker fint... På forhånd takk Lenke til kommentar
unknown14725 Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Det holder ikke bare med å åpne port 3389, du må også forwarde denne porten til respektive datamaskin på nettverket som du skal benytte deg av RD på. Lenke til kommentar
valentino Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 På maskina du vil koble til må du også ha ha gitt tilatelse til at remote desktop kan koble til. Dette gjør du fra Control Panel > system > remote. (finnes andre snarveier også). I tillegg funker det bare dersom du har passord på kontoen som du vil bruke når du kobler på. Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 3. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2006 Det holder ikke bare med å åpne port 3389, du må også forwarde denne porten til respektive datamaskin på nettverket som du skal benytte deg av RD på. 6422964[/snapback] Om jeg skal åpne desktoppen til en annen pc et annet sted i verden, må jeg da inn på min firewall og forwarde 3389 til _min_ pc, eller mener du firewallen på den andre pc-en?? eller begge? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå