Gå til innhold

WD-disk i eksternt USB-kabinett spinner ikke opp?

Anbefalte innlegg

Jeg har en Western Digital 320 GB harddisk (SATA) som jeg bruker i et eksternt kabinett (USB) som jeg kjøpte separat.

Da jeg satte den inn og startet den første gang spant den opp med en gang.

Men så brukte jeg "trygg frakobling" i XP og slo den av med knappen på kabinettet.

Neste gang jeg prøvde å starte den kom den med flere lyse "bzzzt"-lyder, som om den prøvde å spinne opp uten å klare det. Til slutt kom den i gang, og nå fungerer den. Jeg prøvde å skru den av og på igjen, og da skjedde det samme. "Bzzt.... bzzzt" noen ganger før den begynte å fungere.

Disken er helt ny, og problemet er at det samme skjedde med en annen disk i det samme kabinettet: Plutselig ville den ikke komme forbi delen der den bare sier "bzzt" med jevne mellomrom. Heldigvis brukte jeg den bare til backup, men hva skjer? Vil den nye disken også dø nå?

Er det ikke trygt å bruke "Safely Remove Hardware" i XP, for så å skru av harddisken med knappen på kabinettet?

Den "ødelagte" disken (også SATA) prøvde jeg å koble rett inn i PCen, og den ble funnet i BIOS, men jeg fikk ikke opp noe i Windows.

Noen som vet om den nye disken er i ferd med å dø, og om det er noen måte å få liv i den gamle på?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...