The Ghost Skrevet 9. juli 2006 Del Skrevet 9. juli 2006 igår var jeg i 18rs dagen til søstren min ... Det var ille å ikke kunne drekke øl eller brus ... Måtte drekke farris Lenke til kommentar
Seebastian Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Helt siden den 25. har jeg drukket ca. 3.5 liter brus. har vært borte, så jeg hadde ikke internettilgang Har vel levd på vann den siste tiden. Lenke til kommentar
aspstein Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Bra tiltak dette her, er det for sent å være med? Jeg har ikke drukket brus med sukker i på over et år tror jeg Men det sprøeste er at jeg ikke savner det engang.... Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 (endret) gjelder ØL? i såfall må jeg gi bort min edit: har ikke åpnet den Endret 13. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
mobilfreek Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 dumt at det gjelder rusbrus. blir med etter jeg har vært i utlandet... er egentlig litt lei brus :S Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Jeg er med. Før drakk jeg 1,5l dagen, nå drikker jeg kun Artic Water og Farris Bris (og vann og melk seff) Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 13. juli 2006 Del Skrevet 13. juli 2006 Blei en flaske rusbrus på danske båten så du for skrive det opp ... Vet ikke hvor mye den rommer men det var en sånn liten ... Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 14. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 14. juli 2006 yuff, nå sprakk jeg ganske kraftig, hitil har jeg drukket 6 l cirka må skjerpe meg litt nå... Lenke til kommentar
Hypernicus Skrevet 14. juli 2006 Del Skrevet 14. juli 2006 Jeg er allerede godt i gang, men kan jo skrive meg opp bare for morro skyld. Følgende brus har jeg holdt meg unna i minst 2 uker: Coca Cola Kirsebær brus Villa Målet er å kutte helt ut. Brus kommer jeg bare til å drikke ved spesielle anledninger, ellers så prøver jeg å leve sunnere, dvs ingen brus. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 15. juli 2006 Del Skrevet 15. juli 2006 Du kan skrive opp tre flasker rusbrus (3x 0,33l) og ti flasker øl (10 x 0,33l) og en flaske pærecider (1x 0,33l). Vet ikke om øl teller som brus da Lenke til kommentar
agasøster Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Du kan skrive opp tre flasker rusbrus (3x 0,33l) og ti flasker øl (10 x 0,33l) og en flaske pærecider (1x 0,33l). Vet ikke om øl teller som brus da 6495473[/snapback] Får ikke håpe Øl teller! for da sliter jeg Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Øl må da også være usunt? Jeg har heldigvis ikke meldt meg på konkurransen. Jeg har drukket en del brus i sommer, og godt er det. Prøver meg med litt Light brus nå da, er det virkelig så mye "sunnere" enn vanlig brus? Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 Sant at juice inneholder 100% frukt eller bær og i så måte har høyere næringsverdi enn brus (vitaminer mm), men dersom formålet er å redusere sukkerintaket så inneholder appelsinjuice faktisk like mye sukker som feks cola. Hørte en kommentar om problemer med å gå den i vekt; en feit mmerikaner som spurte en næringsfysiolog om hvorfor han ikke gikk mer ned i vekt når han hadde byttet ut usunn snacks med appelsiner. Appeliner skulle jo liksom være så sunt. Problemet var at han gikk og spiste appelsiner dagen lang. Opp til flere kg. er liksom lite poeng å erstatte en sukkerkilde med en annen. men dersom man skal velge mellom et glass cola om dagen eller et glass appelsinjuice så er det jo ingen tvil om at juicen er det baste valget. 6437259[/snapback] Jeg ser et poeng her, men det er desverre tilslørt av mange utilsiktede usannheter. Appelsinjuice inneholder riktignok sukker, men dette er av naturlig art, ikke på langt nær mengden, og ikke raffinert hvitt sukker slik vi finner i brus. Hva amerikanske forskere og leger har å si om saken skal man ta med en god klype salt (ikke sukker) Noen går så langt som til å annbefale et kosthold som ligner menyen på MacDonalds. Hvem som betaler lønningene deres trenger jeg kanskje ikke gå inn på. Lenge leve den frie forskningen! Lenke til kommentar
Spetsnaz Skrevet 16. juli 2006 Del Skrevet 16. juli 2006 (endret) Øl må da også være usunt? Jeg har heldigvis ikke meldt meg på konkurransen. Jeg har drukket en del brus i sommer, og godt er det. Prøver meg med litt Light brus nå da, er det virkelig så mye "sunnere" enn vanlig brus? 6502288[/snapback] Nei, det er mye verre faktisk. Sjekk produktene du kjøper for: Asparthame, Acesulfame K, Sukrose og Sorbitol. Dette er søtningstoffer som for enhver pris bør unngås. Edit: jeg synes dette tiltaket, (som forøvrig er veldig bra,) bør utvides til å innebefatte produkter som utgir seg for å være sunnere ved å ta i bruk søtningsstoffer istedenfor sukker. Et godt eksempel på dette er saftprodusenters forsøk på å lure konsumentene ved å reklamere for høyt innhold av bær. Søtningsstoffer som har erstattet sukkeret har den egenskapen at det trengs i mye mindre volum for å oppnå den samme søte smaken som sukkerets tilstedeværelse førte med seg. Dermed står man i fare for å bli lurt av kampanjer som promoterer for eksempel 88% frukt. Endret 16. juli 2006 av Spetsnaz Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Vært 10 dager på ferie nå og har drukket hvertfall 1 liter sukkerholdig brus. Mest Imsdal og lettbrus, alikevel. Fra nå av er det bom stopp i lang tid fremover. Lenke til kommentar
Nevnarion Skrevet 20. juli 2006 Del Skrevet 20. juli 2006 Øl må da også være usunt? Jeg har heldigvis ikke meldt meg på konkurransen. Jeg har drukket en del brus i sommer, og godt er det. Prøver meg med litt Light brus nå da, er det virkelig så mye "sunnere" enn vanlig brus? 6502288[/snapback] Mange som tror det, dessverre, at light brus er så mye sunnere. Det er bare tull og vås. Riktignok inneholder den ikke noe sukker, men er nok ikke så mange som tenker over at de må ha tilsatt NOE ekstra for å bevare den gode smaken når alt sukkeret er fjerna. Og det de tilsetter er verre for kroppen enn sukker. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 21. juli 2006 Del Skrevet 21. juli 2006 Jaja. Tror jeg har funnet en ny venn i juice. Det kan hende at det er usunt, men sunnere enn brus må det iallfall väre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå