Gå til innhold

Lev sunnere - Kutt brusen (Sommerkonkuranse)

Krankemot

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, i löpet av de siste tre dagene har jeg kun drukket ca 0,3 l brus, og det var i går. Jeg tör ikke skrive navnet mitt opp på denne lista, dog. Jeg har drukket vann som en svamp i mangel av brus. Har gått i mange liter pr. dag nå, noe som resulterer i hyppige dobesök.

Er ikke saft og juice ille de også forresten? Juice inneholder jo syre, og begge har jo rikelig med sukker?

Lenke til kommentar
Vel, i löpet av de siste tre dagene har jeg kun drukket ca 0,3 l brus, og det var i går. Jeg tör ikke skrive navnet mitt opp på denne lista, dog. Jeg har drukket vann som en svamp i mangel av brus. Har gått i mange liter pr. dag nå, noe som resulterer i hyppige dobesök.

Er ikke saft og juice ille de også forresten? Juice inneholder jo syre, og begge har jo rikelig med sukker?

6427140[/snapback]

Har hørt at juice, iallfall Lerums eplejuice kun inneholder fruktsukker. Vet ikke om det stemmer men min mor hørte det av en ernæringsfysiolog ( tror jeg det het :p )

Lenke til kommentar

Sant at juice inneholder 100% frukt eller bær og i så måte har høyere næringsverdi enn brus (vitaminer mm), men dersom formålet er å redusere sukkerintaket så inneholder appelsinjuice faktisk like mye sukker som feks cola.

Hørte en kommentar om problemer med å gå den i vekt; en feit mmerikaner som spurte en næringsfysolog om hvorfor han ikke gikk mer ned i vekt når han hadde byttet ut usunn snacks med appelsiner. Appeliner skulle jo liksom være så sunt. Problemet var at han gikk og spiste appelsiner dagen lang. Opp til flere kg.

er liksom lite poeng å erstatte en sukkerkilde med en annen. men dersom man skal velge mellom et glass cola om dagen eller et glass appelsinjuice så er det jo ingen tvil om at juicen er det baste valget.

Lenke til kommentar
Sant at juice inneholder 100% frukt eller bær og i så måte har høyere næringsverdi enn brus (vitaminer mm), men dersom formålet er å redusere sukkerintaket så inneholder appelsinjuice faktisk like mye sukker som feks cola.

Hørte en kommentar om problemer med å gå den i vekt; en feit mmerikaner som spurte en næringsfysolog om hvorfor han ikke gikk mer ned i vekt når han hadde byttet ut usunn snacks med appelsiner. Appeliner skulle jo liksom være så sunt. Problemet var at han gikk og spiste appelsiner dagen lang. Opp til flere kg.

er liksom lite poeng å erstatte en sukkerkilde med en annen. men dersom man skal velge mellom et glass cola om dagen eller et glass appelsinjuice så er det jo ingen tvil om at juicen er det baste valget.

6437259[/snapback]

Okei, dette gjorde meg klokere :)

Lenke til kommentar

Det er ikke noe poeng for meg å delta, det er umulig :!:

Forresten så er Pepsi Max mye bedre enn Coca Cola, jeg får bestandig et ekkelt belegg på tenna etter å ha drukket Coke. Det skjer ikke med Pepsi Max. Heldigvis bor jeg fire minutter unna Rema 1000 så det er kort vei for å fylle hybelkjøleskapet med Pepsi max! :)

Lenke til kommentar

Jeg er med f.o.m nå!

EDIT: Jeg klarte ikke mer, jeg har jo 4-pac med cola oppe i kjøleskapet, er det liksom meninga at jeg skal hive det!? nei! tror ikke det gitt! syke konkuransen! :mad::mad:

Endret av hallyboy
Lenke til kommentar
hadde aldri klart dette :p drak 3x 1,5 litere i går på kvelden

6445245[/snapback]

Jeg skjønner ikke åssen du klarer det jeg men .....

6445396[/snapback]

Det skjønner ikke jeg heller. 4,5 liter brus på en kveld er en prestasjon i seg selv. Hadde ikke jeg klart. Og jeg elsker cola.

Lenke til kommentar
hadde aldri klart dette :p drak 3x 1,5 litere i går på kvelden

6445245[/snapback]

Jeg skjønner ikke åssen du klarer det jeg men .....

6445396[/snapback]

Det skjønner ikke jeg heller. 4,5 liter brus på en kveld er en prestasjon i seg selv. Hadde ikke jeg klart. Og jeg elsker cola.

6445591[/snapback]

pøh det hadde jeg klart lett, men nå er jeg totalt avholds. *kjempestolt*

Lenke til kommentar

i dag kan dere stryke meg :(

drakk ei flaske fanta =/

har holdt meg lenge synes jeg :D

edit: er fortsatt med hvis den derre fanta free ikke telles. Men jeg drakk altså fanta free i dag :p

Ikke vanskelig å holde seg unna, bare lett å glemme seg. falle inn for fristelsen.

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...