Gå til innhold

Lev sunnere - Kutt brusen (Sommerkonkuranse)


Krankemot

Anbefalte innlegg

Hm, jeg drikker iallefall bare vann for tiden, har blitt flinkere, hehe. Drakk gjerne noen liter for mye cola i uka før, men det hjalp å ha en flaske vann stående på rommet, føler ikke at jeg trenger brus når den flaska står der.

 

...Høy blablabla faktor, nå skal jeg sove!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du kan forresten godt signe meg opp her, men jeg kommer til å sprekke fortere enn du aner, så det er kanskje ikke så mye vits... Men betyr det at jeg da må rapportere hver gang jeg drikker brus de neste to månedene? Det kommer til å bli sabla mye arbeid i såfall :!:

Forøvrig er jeg vel omtrent på foxyboy sitt nivå når det gjelder daglig inntak.

 

Og til de som klarer å la være ved å drikke andre ting som fks. vann, må jeg bare si gratulerer. Skulle ønske jeg kunne det også, men det tror jeg ikke går. Jeg drikker ikke brus fordi jeg er tørst, men fordi det er godt.

Endret av Nevnarion
Lenke til kommentar
Og det med at brus kan gi depresjoner skjønner jeg ingenting av. Jeg pleier å føle meg bedre av et glass cola når jeg føler meg nedfor.  :)

6358234[/snapback]

Brus gir deg "sukkerkick", og kroppen har ikke godt av slike svingninger i blodsukkeret. Det er derfor man skal innta minst mulig sukker.

Antar selvfølgelig at de har blåst om dette emnet, slik som de blåser opp alt annet.

Lenke til kommentar

Dette burde være lett match. Drikker kun vann og te(uten sukker).

 

En liten ting til trådstarter. Det finnes 2 typer for diabetes(noen forskere mener at det er 3 eller flere), type 1 som du ikke kan gjøre noe med og type 2 som kommer av en til dels usunn livsstil. Husk å skille på dette.

Lenke til kommentar

Jeg er så absolutt med! Da må jeg drikke opp 24x-brettet mitt fra Svinesund før den 25., men det skal jeg klare ;) Etter det skal det gå i Pepsi Max, men mye sjeldnere enn vanlig.

 

Mitt nåværende brusinntak (litt mer nå i ferien enn vanlige dager, men fortsatt for mye):

 

0,5-2L om dagen.

 

Jeg sverger på å være helt ærlig med min høyre hånd på hjertet. Let the games begin.

Lenke til kommentar
om andre også synes det kan vi gjøre så lettbrus og gjelder...

6361312[/snapback]

 

Nei, det synes ikke jeg. Lettbrus inneholder ikke sukker, selv om aspartam også sies å være farlig. Men det er ikke diabetes-fremkallende og fetende på samme måte som vanlig sukkerholdig brus! Jeg synes lettbrus kan være unntak, men lurt å begrense det også.

 

 

edit: ikke meningen å dobbelposte. Moderator kan godt smelte sammen innleggene og slette det siste.

Endret av Steffenm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...