christian232 Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Jeg bruker adobe premiere pro 2.0 Problemet mitt er at når jeg i noen tilfeller velger slowmotion (speed,duration) kan filmen begynne å hakke når jeg ser den ferdig redigert. Er feilen i eksporteringen? Tenkte bitraten hadde noe å si. Iallefal vil jeg at filmen skal kunne ses "hakkefritt" på pc. Stusser også over at når jeg skal ta et stilbilde av en film, fesk gjennom "framehold", så skjelver stilbildet når jeg ser den ferdig eksportert. Noen gode tips? Lurer også på hvilken innstilling dere velger for å eksportere og "capture" video. siste innstilling jeg hadde for å eksportere film var denne. Export Video and audio Entire Sequence Filetype Microsoft DV AVI Video Settings Compressor: DV PAL Frame size: 720h 576v (1.067) Frame rate: 25,00 frames/second Pixel Aspect Ratio: D1/DV PAL (1.067) Fields: Lower Field First Audio Settings Compressor: Uncompressed Sample rate: 48000 samples/second Channels: Stereo Sample type: 16-bit Likevel er kvaliteten på den eksporterte filmen merkbart dårligere enn råfilmen Disponerer et Canon Xm2. Endret 21. juni 2006 av raffegutten Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 For nokre tips om slowmotion, sjå her. Les og her. Er det snakk om veldig mykje slowmotion? For stillbileta, prøv å fjerne haka for Optimize Stills. Sjå og denne tråden. Du kan og prøve med Flicker Removal (høgreklikk --> Field options trur eg). Kvaliteten skal ikkje verte noko dårlegare om du bruker DV AVI, men du kan prøve å fjerne haka frå "Recompress" i instillingane. Når ein legg over video, vil denne verte lagra med akkurat same codec som på tapen (DV AVI), altso utan noko kvalitetstap der. Lenke til kommentar
christian232 Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Tusen takk for hjelp. Det funka! Kvaliteten ble merkbart bedre når jeg slo av recompress. Videre fikk jeg bort den hakkete slowmotionen Leste grundig på de sidene du linka til, og da nevnte en noe som het "Motion blur". Han sa han ikke viste om noen programmer eller lignende som hadde dette. Etter å ha lest litt rundt nevnte en følgende på hardwareforumet: "I tillegg til å resize, kan du leggje til ein svak gaussian blur, mellom 0,3 og 0,6. Har lest om det før, og fann igjen etter litt rask googling. Skal visstnok hjelpe" Blir det samme effekt, eller slører den til hele bildet generelt? Lurer også på om "echo" er en ide... Endret 22. juni 2006 av raffegutten Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 "I tillegg til å resize, kan du leggje til ein svak gaussian blur, mellom 0,3 og 0,6. Har lest om det før, og fann igjen etter litt rask googling. Skal visstnok hjelpe" Blir det samme effekt, eller slører den til hele bildet generelt? Det var eg som sa det... Fann noko på supportsidene som forklarer dette betre enn kva eg klarer: http://www.adobe.com/support/techdocs/315258.html Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå