Gå til innhold

So-dimm 266mhz og 333mhz sammen?

Duqe

Anbefalte innlegg

Har kjøpt en bærbar med 512mb so-dimm 266mhz pc2100, men kan jeg da bruke en 333mhz pc2700 brikke sammen med den gamle?

I bruksanvisningen står det:

"up to 1024MB via 2DDR 333 so-dimm"

Chipsetet er Intel 855 GME and ICH4 chipsets

Takk for all svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du skal ikke blande forskjellige hasigheter på ramen..altså du kan ikke bruke pc2100ram sammen med pc2700ram.

Dette gjelder iallefall for stasjonære maskiner, så jeg går strekt ut fra at det gjelder den bæbare din også

6358080[/snapback]

Joda, kan blande men da vil alle brikker bli kjørt som den dårligste med tanke på MHz og timings..

Lenke til kommentar
Du skal ikke blande forskjellige hasigheter på ramen..altså du kan ikke bruke pc2100ram sammen med pc2700ram.

Dette gjelder iallefall for stasjonære maskiner, så jeg går strekt ut fra at det gjelder den bæbare din også

6358080[/snapback]

Joda, kan blande men da vil alle brikker bli kjørt som den dårligste med tanke på MHz og timings..

6358113[/snapback]

Kjøpte idag 333mhz ram, men skjermen ble bare svart og dette gjelder også 2 andre maskiner som prøvde ramen. Brikken er splitter ny og tviler på at den er defekt.

Endret av duqe77
Lenke til kommentar

6358080[/snapback]

Makan til tull har jeg ikke hørt sin jeg registerte meg her.

Om settings står på auto(bios), kan det bli noe krøll, men vanligvis sette bios begge brikkene til hastigheten på den laveste.

Kan være du må stille litt i bios, fordi bios har en tedens til å tulle med settings når du blander på denne måten.

Lenke til kommentar

6358080[/snapback]

Makan til tull har jeg ikke hørt sin jeg registerte meg her.

Om settings står på auto(bios), kan det bli noe krøll, men vanligvis sette bios begge brikkene til hastigheten på den laveste.

Kan være du må stille litt i bios, fordi bios har en tedens til å tulle med settings når du blander på denne måten.

6361313[/snapback]

Kan bare velge disable eller enable auto dimm, har prøvd begge men får bare svart skjerm.

Lenke til kommentar

er veldig forskjellig fra hk og bios. Mye som er forskjelig i hva hk liker og ikke liker. SÅ kt600, du har delvis rett men ikke helt.

Jeg blander 3200 og 2700 i pc'n min. Men 2700 rammen min klarer 400mhz. var ikke noe problem, har blandet i alle år jeg.

Lenke til kommentar

6358080[/snapback]

6358113[/snapback]

Kjøpte idag 333mhz ram, men skjermen ble bare svart og dette gjelder også 2 andre maskiner som prøvde ramen. Brikken er splitter ny og tviler på at den er defekt.

6361300[/snapback]

Tipper at brikken er defekt da...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...