Gå til innhold

tekstboks til å skrive i

Anbefalte innlegg

Heisann dere :) Jeg trenger en liten html kode som jeg kan legge inn på siden min. Det jeg trenger er en tekstboks hvor gjeser (i mitt tilfelle brukere) kan skrive noe i et felt og poste det. Det som brukerene poster, eller skriver inn i tekstboken lagrer seg litt nedforbi. Se bildeeksempel.

Det jeg vil ha er en slags auksjonsfunksjon på siden (brukerene kan selge dyr) Dette er selvølgelig bare på gøy da :)

Noe slik som dette:

156a07a.jpg

EDIT:

Her ser dere hvordan jeg vil at dette skal se ut på siden.. Men når en bruker legger inn et bud, så kommer det automatisk opp under Bud.

156afs7.jpg

Endret av Iris_L
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så dette fungerer ikke i html på noen måte da?

Skal se om jeg kan få forminsket bildene :)

6357622[/snapback]

Det vil det ikke gjøre fordi du er nødt til å skrive endringene til fila på serveren. Dette kan ikke gjøres med mindre du bruker et Serversidespråk. En løsning av denne typen burde uansett benytte database istedet for flatfiler etter min mening.

Lenke til kommentar

Nå er jeg ikke så erfaren med php og databaser :blush: Betaler en for å gjøre dette for meg, men jeg har ikke lyst til å spørre ham nå da han holder på med noen andre sider for øyeblikket. Jeg har heller ikkke råd til å betale så mye mer.

Kanskje noen av dere kan gi meg en god forklaring på hvordan jeg skal gå frem for å gjøre dette?

Lenke til kommentar

For det første MÅ du bruke en serverside script språk. (Jeg anbefaler deg php...)

Vis du vil gjøre det enkelt kan du lage et skjema (form) som sender informasjonen til en fil, (som behandler infoen) og som sender det tilbake til den første siden.

Den litt vanskeligere måten: Sende informasjon, som lagres i en database. Som hentes fram fra databasen.

Dette minner meg litt om en enkel gjestebok. Man skriver inn en kommentar (eller i dette tilfellet, et bud) og det kommer opp lengre ned på siden. Vis du søker litt på php forumet, og litt på google, evt tar deg en tur innom www.htoscripts.com og www.w3schools.com kan det hende du finner noe.

(Kan også hende du finner noe på www.php.net)

Ellers, lykke til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...