Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen stopper under spilling

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et utrolig irriterende problem med pcen som jeg må bli kvitt. Problemet er:

Jeg starter spillet (f.eks. wow eller bf2) og spiller helt uten problemer, ingen lagg eller noe. Plutselig når jeg spiller fryser skjermbildet(noen ganger kommer bildet tilbake igjen, og jeg kan fortsette å spille, men det er skjeldent) de fleste ganger er skjermbildet bare svart og jeg kan ikke gjøre en eneste ting, utenom å restarte pcen ved å trykke på restart-knappen. Jeg må logge inn igjen og begynne på nytt

Dette ødelegger veldig mye når jeg spiller og jeg er etter hvert ganske lei av hele greia.. Jeg ble anbefalt å kjøpe ny strømforsyning fordi de mente at det var strømforsyningen som gav ustabil strøm til komponentene. Men nå har jeg kjøpt en ny, og problemet er der fortsatt. Før fikk jeg feilmelding fra ati(vpu-recovery) men denne meldingen kommer ikke lenger, kanskje på grunn av nyere drivere.

Kan kanskje vise pcens komponenter:

Hovedkort

Strømforsyning

Skjermkort: Club3d ATI Radeon 9600XT 128mb(fant ikke link)

CPU: AMD Athlon64 3400+ Socket 754(fant ikke link)

Harddisk

Minne: 2x MemoryCorp 512mb PC3200 400MhzMinne

Jeg er svært glad for alle svar og vil prøve det meste for å bli kvitt problemet. Bare si ifra hvis dere trenger mer info om problemet ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt ny CPU-vifte. Gjorde det og for å se om jeg ble kvitt problemet. Vifta holder cpuen på 40grader under spilling så det skal ikke være noe problem.

Jeg har og nettopp hatt oppe pcen og rensket skjermkorte for støv. Mens jeg spiller har jeg på ATITool for å sjekke tempen. Den ligger på rundt 40-50grader når jeg spiller. Men det som er merkelig er at pcen kan fryse velding tidligt under spillingen, så jeg trodde ikke skjermkort og cpu kunne bli varme på så kort tid og dette problemet har jeg hatt siden pcen var ny(ca ett år siden)

Lenke til kommentar
Jeg har nettopp kjøpt ny CPU-vifte. Gjorde det og for å se om jeg ble kvitt problemet. Vifta holder cpuen på 40grader under spilling så det skal ikke være noe problem.

Jeg har og nettopp hatt oppe pcen og rensket skjermkorte for støv. Mens jeg spiller har jeg på ATITool for å sjekke tempen. Den ligger på rundt 40-50grader når jeg spiller. Men det  som er merkelig er at pcen kan fryse velding tidligt under spillingen, så jeg trodde ikke skjermkort og cpu kunne bli varme på så kort tid og dette problemet har jeg hatt siden pcen var ny(ca ett år siden)

6358994[/snapback]

Hei,

Fryser det enda etter at du hadde kjøpt ny CPU vifte? Hva ligger tempen på da det fryser seg? Spillet bruker ganske mye å starte opp tror jeg (rett meg hvis jeg har feil).

JonF.

Lenke til kommentar

har samme problemet med en laptop som har identisk skjermkort.

Tror det er relatert til skjermkortet og driverne.

Gikk igjennom hele prossesen du har gjort, uten hell. Har fortsatt samme problemet.

Beste WOW tips, kast det gamle skjermkortet. ATI1600/1700 og WOW, bad combo

For å kjøre WOW i grei oppløsning uten lagg trenger man ikke ett veldig avansert grafikkort.... trenger ikke koste alverden :)

Moe

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...