Gå til innhold

Hva er "best" av firefox og opera?


Sonsol

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

hehehe, jeg skal si deg at IE (internett explorer) er utrolig darlig i forhold til firefox og opera!

IE slipper inn masse spyware gjennom store hull, som hackere har funnet...

****etter det jeg har hort da****

opera som ikke er sa kjent har hackere latt vere i fred, hittil vaertfall!

 

Opera: det som er det beste med dette er at nar du krysser ut internetten og skal ga pa igjen etterpa er de sidene som du var pa sist, fortsatt der!

opera er enkelt a farsta, veldig brukervennlig!

 

Firefox: det jeg synes er bra med det er at du kan apne flere "tabs" og hvis du har tatt en lite "tweak" pa firefox, blir den MYE raskere, vaertfall i forhold til IE som er utrolig tregt!

 

annbefaler enten Firefox eller Opera, du kommer ikke til a angre pa det, det lover jeg deg :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

I utgangspunktet bruker jeg både Opera og Firefox, men jeg merker at jeg bruker mindre og mindre tid på Firefox, og mer og mer på Opera. Det er vel bare det at Opera er raskere, og det blir ikke stadig kluss med extensions slik det er med Firefox. Alt fungerer liksom bare i en integrert pakke i Opera... Mange tøffe extensions for Firefox, men de mest nyttige er jo alt bygget inn i Opera, så...

 

Og med widgets får man jo ting som convertere, fargekart, osv., og det blir mindre tid igjen til å bruke på Firefox.

 

 

Opera, ta vekk alt man ikke trenger, eller LA VÆRE å bruke de.

6357197[/snapback]

Ikke helt enig der... Alle godsakene er jo skjult når du installerer Opera, så du må "legge til" det du vil bruke. Før var mange features synlige med en gang, men det ble vel endret i Opera 8 eller noe.

Lenke til kommentar
Hvis du har dårlig linje f. eks ISDN så kan jeg si at Opera 9.0 installasjonsfila er på 6,17 MB og Opera 8.54 er på 3,65 MB.

Det stemmer ikke helt, du. Den på 6 MB er den som inneholder 30 språk. Hvis du laster ned classic-installeren så er den på 4 MB. Norsk språkfil kan lastes ned separat.

Lenke til kommentar
Som igjen kommer av at Opera "jukser" på antall samtidige connections. Standarden sier 2 eller 4, og Opera bruker vel 8?  Dette kan man fint justere på både IE og Firefox.

6367928[/snapback]

Det er ikke noe juks her. Dette ble diskutert i Opera-forumet for en tid tilbake, og det er en feiloppfatning at det er noe "juks" eller feil med det Opera gjør.

Lenke til kommentar
Som igjen kommer av at Opera "jukser" på antall samtidige connections. Standarden sier 2 eller 4, og Opera bruker vel 8?  Dette kan man fint justere på både IE og Firefox.

6367928[/snapback]

Det er ikke noe juks her. Dette ble diskutert i Opera-forumet for en tid tilbake, og det er en feiloppfatning at det er noe "juks" eller feil med det Opera gjør.

6520894[/snapback]

 

Vel, HTTP1.1 standarden sier 2 samtidige connections (den eldre HTTP1.0 standarden sier 4). Dersom Opera tillater 8 som default, vil jeg kalle det "juks". Men denne gangen er det jo ikke MS som "jukser", så da er vel alt tillatt?

Lenke til kommentar
Som igjen kommer av at Opera "jukser" på antall samtidige connections. Standarden sier 2 eller 4, og Opera bruker vel 8?  Dette kan man fint justere på både IE og Firefox.

6367928[/snapback]

Det er ikke noe juks her. Dette ble diskutert i Opera-forumet for en tid tilbake, og det er en feiloppfatning at det er noe "juks" eller feil med det Opera gjør.

6520894[/snapback]

 

Vel, HTTP1.1 standarden sier 2 samtidige connections (den eldre HTTP1.0 standarden sier 4). Dersom Opera tillater 8 som default, vil jeg kalle det "juks". Men denne gangen er det jo ikke MS som "jukser", så da er vel alt tillatt?

6522574[/snapback]

Dette er sant nok, men uansett vil jeg påstå at utviklingen både når det gjelder båndbredde, og kapasitet på serverene, er ikke antall samtidige tilkoblinger ett så stort problem. HTTP1/1-spesifikasjonen er syv år gammel nå, og mye har skjedd i løpet av den tiden.

 

Selvfølgelig kan det være ett problem dersom en tjener mottar så mange tilkoblinger at den fyller opp nettverksstakken i operativsystemet, men jeg mener at med dagens store utvikling innen båndbredde, er ikke dette ett problem. Større nettsider har allerede økt denne størrelsen manuelt, og/eller fordeler lasten over flere tjenere.

 

Jeg støtter ikke Opera fullt ut når det gjelder dette her, men jeg ser de praktiske fordelene det gir.

Endret av bK_Coder
Lenke til kommentar
Har brukt FF i over et år nå, og byttet for en stund siden til Opera. Kommer aldri til å bytte tilbake. Opera er så mye bedre på alle områder.

6522293[/snapback]

:roll:

 

Snakk om fjortiss-utsagn.

6524016[/snapback]

 

Hva er et fjortiss-utsagn?

6526371[/snapback]

Det som jeg har uthevet. "Jeg kommer ALDRI til å bytte".

 

Jeg spør: Hva vet du om hva som skjer om 2 år?

Endret av Dell_9200
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...