Zeph Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota. Toyota har langt bedre statistikk enn VW når det kommer til antall produksjonsfeil 6367403[/snapback] Joda, men antal produksjonsfeil er ikkje definisjonen på "best". Akkurat som at funksjonar ikkje er det som definerer kva for ein nettlesar som er "best", det er opp til kvar enkelt brukar kva ein har behov for\setter pris på. Endret 23. juni 2006 av zeph Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Vel, det gjør vel muligens Toyota til et tryggere valg enn VW. Opera er nok kanskje et litt tryggere valg enn Firefox, likevel liker jeg litt spenning i hverdagen og bruker Firefox Lenke til kommentar
janhaakon Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 etter den nye opera 9 kom så har prosessorforbruket gått opp til nesten 100% når opera kjører! noen andre som har opplevd det samme? Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Den ligger alltid på 0-3% her. Du bruker vel final versjon og ikke en beta? Endret 23. juni 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Min opera bruker 0-4 % CPU. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Opera 8.54`en min kan faktisk finne på å bruke 100% av min AMD 64 3500+ noen ganger. Vet ikke helt hvorfor, men det hender. Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 So er det småting som at om ein merker ein URL som ikkje er link, er det berre å høgreklikke og velge gå til adresse. Den same menyen får ein opp om ein dobbeltklikker, som i enkelte tilfelle er raskare og betre. Ctrl + B er ein ganske kjekk hurtigtast, som gjer at om ein har kopiert ein URL, går ein til til den adressa. Du får extentions til Firefox som gir deg den samme funksjonaliteten 6367193[/snapback] Hva heter denne og hvor får man tak i den? Det er noe jeg savner stoort. Takker evig for svar Lenke til kommentar
Sonsol Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg har prøvd opera bittelitt nå, me jeg skjønte ikke stort. Skal prøve mer senere (er ikke hjemme). Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg liker Opera best. Her har jeg alt jeg trenger innebygd, all den ekstra funksjonaliteten er disabled by default, og blir aktivert etterhvert som du ønsker det. Mange jeg kjenner som ikke vet at opera har en veldig god innebygget epost-klient, newsgroups-leser, og en helt grei IRC-klient. Jeg foretrekker å ha alt dette i ett program. Nå er det fullt mulig å få alt dette til i firfox (og litt til), men for meg som er vant med opera, og må kombinere x antall extensions for å oppnå samme funksjonaliteten, er det litt irriterende å måtte dykke inn i et hav av extensions for å finne den som passer meg, pluss at nettleseren min til slutt ender opp som en slags frankenstein-leser. Det jeg anbefaler alle uansett er å prøve begge to i minst en uke, for så å finne ut hvilken du liker best. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Opera har alt innebygd som sagt, Torrent, et fantastisk design. Også er den bevist raskere. Syns også at Opera er penere uansett hva man gjør med firefox. Stemmekontrollering er også flott. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota. 6367175[/snapback] Volkswagen er best (altså Opera) Lenke til kommentar
bjokys Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Nei, Lada (IE) FTW. Treg motor, utdatert teknologisk, ser ikke ut, mangler moderne bekvemligheter, og er en stor sikkerhetsrisiko for de som kjører den Lenke til kommentar
czr Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Noen som kan forklare meg hvordan denne funksjonen som sperrer reklame funker i opera? Lenke til kommentar
Toset Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvis du er på en side med masse reklame, kan du høyreklikke og velge "blokker innhold". du kan da trykke på de reklamene du vil ha vekk, og de blir fjernet. Når du har valgt alle du vil ha vekk, trykker du "fullfør" og surfer videre Lenke til kommentar
czr Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvis du er på en side med masse reklame, kan du høyreklikke og velge "blokker innhold". du kan da trykke på de reklamene du vil ha vekk, og de blir fjernet. Når du har valgt alle du vil ha vekk, trykker du "fullfør" og surfer videre 6410995[/snapback] Genialt. Takk for hjelpen.. Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota. 6367175[/snapback] Volkswagen er best (altså Opera) 6372360[/snapback] Jeg kjører golf og surfer med Opera Lenke til kommentar
Vaffel89 Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Greier ikke å bli enig med meg selv engang, så har begge to liksegodt Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Jeg har både IE7, FF og Opera installert. Hva som er best er en smaksak. Jeg bruker IE7 mest uten at jeg vil påstå at den er best, men jeg trives bra med den. Den gjør "jobben" på en grei måte Lenke til kommentar
neadii Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Liker ingen av dem jeg, bruker nesten bare IE. Men hvis jeg måtte ha valgt ville jeg valgt Opera.. Lenke til kommentar
miCro Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Jeg var i mange år en trofast Firefox mann og hadde nettleseren satt opp nøyaktig slik jeg ville ha den og det meste fungerte meget bra. Iblant ble det en del kluss med alle utvidelsene, men det klarte jeg fint å leve med. Iallefall helt til jeg prøvd Opera 9 Beta. Her var det meste som irriterte meg med Opera rettet opp, og selv om den var i Beta skiftet jeg faktisk over til å bruke den som min hovednettleser. Nå som Opera 9 er ute av Beta har jeg ikke sett meg tilbake. Rett og slett en knakanes god nettleser. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå