Gå til innhold

Hva er "best" av firefox og opera?


Sonsol

Anbefalte innlegg

Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota.

Toyota har langt bedre statistikk enn VW når det kommer til antall produksjonsfeil :tease:

6367403[/snapback]

Joda, men antal produksjonsfeil er ikkje definisjonen på "best".

 

Akkurat som at funksjonar ikkje er det som definerer kva for ein nettlesar som er "best", det er opp til kvar enkelt brukar kva ein har behov for\setter pris på.

Endret av zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
So er det småting som at om ein merker ein URL som ikkje er link, er det berre å høgreklikke og velge gå til adresse. Den same menyen får ein opp om ein dobbeltklikker, som i enkelte tilfelle er raskare og betre. Ctrl + B er ein ganske kjekk hurtigtast, som gjer at om ein har kopiert ein URL, går ein til til den adressa.

 

Du får extentions til Firefox som gir deg den samme funksjonaliteten :)

6367193[/snapback]

 

Hva heter denne og hvor får man tak i den? Det er noe jeg savner stoort. Takker evig for svar :)

Lenke til kommentar

Jeg liker Opera best. Her har jeg alt jeg trenger innebygd, all den ekstra funksjonaliteten er disabled by default, og blir aktivert etterhvert som du ønsker det. Mange jeg kjenner som ikke vet at opera har en veldig god innebygget epost-klient, newsgroups-leser, og en helt grei IRC-klient. Jeg foretrekker å ha alt dette i ett program.

 

Nå er det fullt mulig å få alt dette til i firfox (og litt til), men for meg som er vant med opera, og må kombinere x antall extensions for å oppnå samme funksjonaliteten, er det litt irriterende å måtte dykke inn i et hav av extensions for å finne den som passer meg, pluss at nettleseren min til slutt ender opp som en slags frankenstein-leser.

 

Det jeg anbefaler alle uansett er å prøve begge to i minst en uke, for så å finne ut hvilken du liker best.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-0ncAanc1
Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota.

6367175[/snapback]

 

Volkswagen er best (altså Opera)

Lenke til kommentar
Hvis du er på en side med masse reklame, kan du høyreklikke og velge "blokker innhold". du kan da trykke på de reklamene du vil ha vekk, og de blir fjernet. Når du har valgt alle du vil ha vekk, trykker du "fullfør" og surfer videre :)

6410995[/snapback]

Genialt. Takk for hjelpen..

Lenke til kommentar

Jeg var i mange år en trofast Firefox mann og hadde nettleseren satt opp nøyaktig slik jeg ville ha den og det meste fungerte meget bra. Iblant ble det en del kluss med alle utvidelsene, men det klarte jeg fint å leve med. Iallefall helt til jeg prøvd Opera 9 Beta. Her var det meste som irriterte meg med Opera rettet opp, og selv om den var i Beta skiftet jeg faktisk over til å bruke den som min hovednettleser. Nå som Opera 9 er ute av Beta har jeg ikke sett meg tilbake. Rett og slett en knakanes god nettleser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...