Gå til innhold

Hva er "best" av firefox og opera?


Sonsol

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det funker bra med 30 sider i Opera 9 her. Tror ikke det funket så bra i 8.54 her heller.

 

edit: Er jo bare å teste ut, men jeg tror Opera bruker mindre minne enn Firefox og sikkert ikke mer CPU heller.

6364212[/snapback]

 

Da skal jeg sjekke Opera 9 ved anledning, har savnet et par småting etter at jeg byttet til Ff.

Lenke til kommentar
www.live.com blant annet, funker litt dårlig med Opera. =(

 

Opera har mye bedre tabs-funksjoner enn Firefox. Kompinerer man dette med Mouse Gestures-mulighetene, blir dette som en våt drøm. :love:

6366321[/snapback]

 

Det er jo en Microsoft side, og de lager sidene slik at de vises best i IE bevisst. Typisk, kynisk Microsoft. Har sett dette på mange av deres sider, sannsynligvis for å "tvinge" folk over på deres elendige nettside. Et såpass erfarent firma burde ha 0 problemer å lage sider som følger standarden fra starten av, men da ville jo den ikke funke i deres egen nettleser :p

 

Personlig liker jeg Opera best, og dette er nok en del vane og en del at den kommer komplett. Bytter veldig ofte maskin (desktop, laptop, skolemaskiner, jobbmaskin, dobbel-OS på både laptop og desktop osv) og ville nok blitt gal i hodet om jeg måtte installere en haug med extensions til FF hver gang jeg skulle bruke en ny maskin eller formattere noe.

 

Men jeg er veldig glad for at du ikke tok med IE på listen din over alternativer :thumbup: . Begge disse nettleserne er omtrent like bra, og det er mest en smaksak hva du vil like best. Om du vil ha konkrete svar, er nok Opera best på å følge standardene, mens FF er den mest åpne og tilpasningsvennlige.

 

Jeg anbefaler uansett at du prøver begge en måneds tid, og så beholder den du liker best.

Lenke til kommentar

Hvis du ser på denne siden, så står det om sikkerhetshullene i forskjellige programmer.

 

Opera: http://secunia.com/product/4932/

Firefox: http://secunia.com/product/4227/

IE: http://secunia.com/product/11/

 

Som dere ser så har ikke Opera noen sikkerhetshull som ikke er fikset (Det er 8.xx, men regner med at det ikke er flere i 9). Firefox har noen (4), mens IE har en del (19). Opera har det tilsammen vært funnet 14 sikkerhetshull i, Firefox 33 og IE 103.

 

Det er en del som sier at Opera er raskere, men jeg har ikke noen tester på dette.

Lenke til kommentar
So er det småting som at om ein merker ein URL som ikkje er link, er det berre å høgreklikke og velge gå til adresse. Den same menyen får ein opp om ein dobbeltklikker, som i enkelte tilfelle er raskare og betre. Ctrl + B er ein ganske kjekk hurtigtast, som gjer at om ein har kopiert ein URL, går ein til til den adressa.

 

Du får extentions til Firefox som gir deg den samme funksjonaliteten :)

Lenke til kommentar
To summarise

 

So overall, Opera seems to be the fastest browser for windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features.

 

:)

6367452[/snapback]

 

Som igjen kommer av at Opera "jukser" på antall samtidige connections. Standarden sier 2 eller 4, og Opera bruker vel 8? Dette kan man fint justere på både IE og Firefox.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...