trygveaa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Det funker bra med 30 sider i Opera 9 her. Tror ikke det funket så bra i 8.54 her heller. edit: Er jo bare å teste ut, men jeg tror Opera bruker mindre minne enn Firefox og sikkert ikke mer CPU heller. Endret 22. juni 2006 av trygveaa Lenke til kommentar
.com Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 jeg liker firefox best, synes opera er blitt uoversiktelig, sikkert en tilvenningssak men Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg skjønner ikke hvordan folk kan si at Opera er uoversiktlig. Hva er det som er uoversiktlig? Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det funker bra med 30 sider i Opera 9 her. Tror ikke det funket så bra i 8.54 her heller. edit: Er jo bare å teste ut, men jeg tror Opera bruker mindre minne enn Firefox og sikkert ikke mer CPU heller. 6364212[/snapback] Da skal jeg sjekke Opera 9 ved anledning, har savnet et par småting etter at jeg byttet til Ff. Lenke til kommentar
.com Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 ok, etter masse redigering av utseende i opera ble det mye bedre! skal bruke den som standard nettleser en stund nå, for så å revurdere mitt standpunkt om at firefox er best Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg liker Firefox best, men det er vel smak og behag. Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg bruker opera og elsker det! Har også ff, men den åpnes bare når jeg en sjelden gang treffer på ei side som opera ikke viser skikkelig. Lenke til kommentar
wil Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Nå har no side visningene til Opera også blitt bra da. Jeg har ikke oppdaga EN side som Opera ikke har åpna i det siste. Den er fin på nettbank også forresten. Så lenge du legger inn java så klart. Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 www.live.com blant annet, funker litt dårlig med Opera. =( Opera har mye bedre tabs-funksjoner enn Firefox. Kompinerer man dette med Mouse Gestures-mulighetene, blir dette som en våt drøm. Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Etter min mening føles opera som en forbedret versjon av firefox! Har dog ikke brukt firefox så veldig mye.. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 www.live.com blant annet, funker litt dårlig med Opera. =( Opera har mye bedre tabs-funksjoner enn Firefox. Kompinerer man dette med Mouse Gestures-mulighetene, blir dette som en våt drøm. 6366321[/snapback] Det er jo en Microsoft side, og de lager sidene slik at de vises best i IE bevisst. Typisk, kynisk Microsoft. Har sett dette på mange av deres sider, sannsynligvis for å "tvinge" folk over på deres elendige nettside. Et såpass erfarent firma burde ha 0 problemer å lage sider som følger standarden fra starten av, men da ville jo den ikke funke i deres egen nettleser Personlig liker jeg Opera best, og dette er nok en del vane og en del at den kommer komplett. Bytter veldig ofte maskin (desktop, laptop, skolemaskiner, jobbmaskin, dobbel-OS på både laptop og desktop osv) og ville nok blitt gal i hodet om jeg måtte installere en haug med extensions til FF hver gang jeg skulle bruke en ny maskin eller formattere noe. Men jeg er veldig glad for at du ikke tok med IE på listen din over alternativer . Begge disse nettleserne er omtrent like bra, og det er mest en smaksak hva du vil like best. Om du vil ha konkrete svar, er nok Opera best på å følge standardene, mens FF er den mest åpne og tilpasningsvennlige. Jeg anbefaler uansett at du prøver begge en måneds tid, og så beholder den du liker best. Lenke til kommentar
Toset Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Btw, tok ACID 2 testen på nyeste versjon av alle 3 nettleserne, og la sammen resultatet under. Denne viser helt klart at Opera følger standarden nærmest, mens IE spesielt er jo helt på viddene. Firefox kommer ikke så gale ut av den, men har et stykke igjen til Opera Om ACID 2 testen Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Jeg leste på en sånn .. "tech" side får jeg vel kalle det , at Firefox (Tilogmed nye versjoner) har mange flere sikkerhetshull enn for eks Opera. Har også hørt at Opera er littegranne raskere. Ellers liker jeg Opera på grunn av alle mulighetene. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Hvis du ser på denne siden, så står det om sikkerhetshullene i forskjellige programmer. Opera: http://secunia.com/product/4932/ Firefox: http://secunia.com/product/4227/ IE: http://secunia.com/product/11/ Som dere ser så har ikke Opera noen sikkerhetshull som ikke er fikset (Det er 8.xx, men regner med at det ikke er flere i 9). Firefox har noen (4), mens IE har en del (19). Opera har det tilsammen vært funnet 14 sikkerhetshull i, Firefox 33 og IE 103. Det er en del som sier at Opera er raskere, men jeg har ikke noen tester på dette. Lenke til kommentar
MRN Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Men det finnes =) http://www.howtocreate.co.uk/browserSpeed.html Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 So er det småting som at om ein merker ein URL som ikkje er link, er det berre å høgreklikke og velge gå til adresse. Den same menyen får ein opp om ein dobbeltklikker, som i enkelte tilfelle er raskare og betre. Ctrl + B er ein ganske kjekk hurtigtast, som gjer at om ein har kopiert ein URL, går ein til til den adressa. Du får extentions til Firefox som gir deg den samme funksjonaliteten Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Personlig synest eg Opera er best, men altså...det blir som å spørre kva som er best av Volkswagen og Toyota. Toyota har langt bedre statistikk enn VW når det kommer til antall produksjonsfeil Lenke til kommentar
Edmund Blackadder Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 To summarise So overall, Opera seems to be the fastest browser for windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features. Lenke til kommentar
covah Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 To summarise So overall, Opera seems to be the fastest browser for windows. Firefox is not faster than Internet Explorer, except for scripting, but for standards support, security and features, it is a better choice. However, it is still not as fast as Opera, and Opera also offers a high level of standards support, security and features. 6367452[/snapback] Som igjen kommer av at Opera "jukser" på antall samtidige connections. Standarden sier 2 eller 4, og Opera bruker vel 8? Dette kan man fint justere på både IE og Firefox. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå