nirosan Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Hei Hei, jeg har så vidt begynt å overklokke mitt system, har forøvrig klokket med abit uguru som er et absolute så bra program, men maskinen klikket fort når jeg begynte og touche på innstillingene, så jeg tok å satte ned hastigheten på ram'en, og da gikk alt mye bedre, men den er fortsatt litt klikk, den kan f.eks finne på å kjøre stabilt i 2 døgn å plutselig klikke. ikke skjønner jeg hva mch 1.5v er heller? lurer også på hvordan jeg kan få skifta multiplier til 20x?, da jeg har sett mange andre som har overklokket en pentium D920(2,8ghZ) har gjort om fra 14x til 20x, har prøvd å se på bios men finner ingenting som tyder på at jeg kan skifte om denne innstillingen..noen som har tips? Hardware: Abit-aw8-max Adata 2gb pc 5300 ram Intel Pentium D920 Endret 22. juni 2006 av nirosan Lenke til kommentar
HuXLo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) hei du! hva med og ta en titt i BIOS! der kan du nok endre det du må jo ikke klokke fra windows bruk bios! last ned Occt (best) eller prime og se om cpuen er stablie etter du har oct Endret 22. juni 2006 av HuXLo Lenke til kommentar
Npvk_X Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Pentium D920 har 14x multi og ingen annen... bare ES cpuer kan endre multi tildels fritt. Andre prosessorer som kan endre mulit er eksempelvis 6xx serien til intel som kan senke multi til 14 fra orginal multi.. Mvh npvk_x Endret 22. juni 2006 av Npvk_X Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Ka e temperatuen? Ka slags kjøling har du? Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 hehe, har gigabyte vannkjøling;), den er både billig og bra, har overklokka til 4.0 GhZ nå og tempen er på 28 idle og 54 på full load.. hvordan går det med OC din? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Du får nok bare justere FSB`en Blir fart da skal du se Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Har for dårleg kjølin. Zalman 7700-Cu. Eg klarar 3,9 ghz på 80++ load i litt over ein halv time for sjå om eg skal betille TT big thypoon. Lenke til kommentar
nirosan Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 oi, 80++ er vel alt for mye egentlig, hehe, du mener TT bigwater?, vil absolute anbefale deg å kjøpe vannkjøling ja! Lenke til kommentar
2 Fast 4 Biltema Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) hei du! hva med og ta en titt i BIOS! der kan du nok endre det du må jo ikke klokke fra windows bruk bios! last ned Occt (best) eller prime og se om cpuen er stablie etter du har oct 6358774[/snapback] Abit OC Guru er et VELDIG bra program. Går fint an å bruke det isteden for Bios. oi, 80++ er vel alt for mye egentlig, hehe, du mener TT bigwater?, vil absolute anbefale deg å kjøpe vannkjøling ja! Nei, det er en kjøler som heter Big typhoon Link nirosan: Prøv å øke volt på minne til 1,9 eller 2v. Da klarer du kansje å klokke lengre. Sett minne/FSB til DDR400 (1/1) (Hvis du ikke allerede har gjort det) Jeg tipper at MCH er Chipsettet. Har du lastet ned den nyeste biosen? Endret 23. juni 2006 av 2 Fast 4 Biltema Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 Mente den 2 fast 4biltema viste... Skal ikkje vannkjøling endå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå