Gå til innhold

Metalband fra Norge - Diskuter og anbefal


xersess

Anbefalte innlegg

Som vokalist ville ihvertfall jeg regnet Jørn Lande mer innen rock-sjangeren. Jeg liker ihvertfall stemmen og stemmebruken godt, uten at jeg vil gi han noe verdensmester-stempel av den grunn. :)

Skal man trekke frem andre norske godstemmer faller det naturlig å nevne Roy Khan (Kamelot/Conception), Kristoffer Rygg (som nevnt over), Torgrim Torve (Stonegard), Michael Eriksen (Circus Maximus) og Athera (Susperia).

Sistnevnte har forresten sluppet skive nå nylig, Cut from Stone. God kvalitet jevnt over og mye godbiter, men lever ikke helt opp til Unlimited for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Stonegard er kanksje ikke metal? Hard rock?

Er ikke sikker, men det er fett :p

6362241[/snapback]

Stonegard er vel ganske umulig å plassere egentlig, men vil ikke si at de passer så dårlig inn her. Blir nesten stolt av å være norsk når jeg hører på de ihvertfall, kanonbra norsk musikk. Fantastisk vokalist... :love:

Endret av Hakoon
Lenke til kommentar
Stonegard er kanksje ikke metal? Hard rock?

Er ikke sikker, men det er fett :p

6362241[/snapback]

Stonegard er vel ganske umulig å plassere egentlig, men vil ikke si at de passer så dårlig inn her. Blir nesten stolt av å være norsk når jeg hører på de ihvertfall, kanonbra norsk musikk. Fantastisk vokalist... :love:

8599251[/snapback]

 

Ja, Stonegard er genialt. Ble freslt da jeg så dem varme opp på Korn konserten i Spektrum :love:

Lenke til kommentar
Stonegard er kanksje ikke metal? Hard rock?

Er ikke sikker, men det er fett :p

6362241[/snapback]

Stonegard er vel ganske umulig å plassere egentlig, men vil ikke si at de passer så dårlig inn her. Blir nesten stolt av å være norsk når jeg hører på de ihvertfall, kanonbra norsk musikk. Fantastisk vokalist... :love:

8599251[/snapback]

 

Stonegard er stoner/thrash metal, så ja, de hører hjemme i denne tråden.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jack in the Box gjenfødes i 2007 :woot:

We are now renting the studio Lydbadet on a regular basis. The studio is located in downtown Oslo in the same building as the well-known live venue, Rockefeller. Lydbadet is run by producer Jan-Tore Diesen - also known as a part of the norwegian electronica-act Bermuda Triangle. We are looking forward to have this great studio to our disposal which means we are now capable of doing full scale projects - pre production, recording and mixing.

 

Edit: Lydeksempler finnes her :)

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...