Gå til innhold

Metalband fra Norge - Diskuter og anbefal

xersess

Anbefalte innlegg

noen som har hørt storm eller sorgsvart eller glittertind (kanskje mer punk men)eller?? synger mange kule sanger

storm synger blant annet håvard hedde, oppi fjellet villeman og sånne type sanger noen her som veit om fler grupper eller?

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
post 300 :D

8340208[/snapback]

Du kunne nok sjekke ut Isengard. Solo-prosjektet til Fenriz som spiller trommer og synger det meste på Storm skiva.

Ulver med Bergtatt er også en stooor klassiker, selv om den befinner seg mer i det eventyr-romantiske hjørnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Myrkgrav er jævlig fett! Bandet består av kun et medlem, og han er født i 86, ganske imponerende.

8347950[/snapback]

en fyr i bandet? speler han gitar og tromme samtidig? :p

8483996[/snapback]

Under innspilling spiller han inn alle instrumentene, hver for seg. Under eventuell konset leier man gjerne inn sessionmusikere.

Lenke til kommentar
Myrkgrav er jævlig fett! Bandet består av kun et medlem, og han er født i 86, ganske imponerende.

8347950[/snapback]

en fyr i bandet? speler han gitar og tromme samtidig? :p

8483996[/snapback]

Under innspilling spiller han inn alle instrumentene, hver for seg. Under eventuell konset leier man gjerne inn sessionmusikere.

8486980[/snapback]

imponerende :roll:

Lenke til kommentar

Norsk metal er absolutt i verdensklasse. Jeg har allerede nevnt Pagan's Mind, men må også trekke fram Circus Maximus i klassen progressiv metal. Albumet deres, The 1st Chapter er konge, og jeg gleder meg stort til flere album fra gjengen.

Norge kan også skryte av å ha en av de beste vokalistene innen metal, Jørn Lande. Bare hør på de to Masterplan skivene.

Lenke til kommentar
Enig med Svartskog, Jørn Lande har lite å stille opp med der.

8497547[/snapback]

Såklart har Lande lite å stille opp med, men den samanlikninga er no ikkje relevant uansett sia dei ikkje sjonglerar innan same sjangarar.

Edit: IMO

Endret av huf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...