Gå til innhold

Metalband fra Norge - Diskuter og anbefal


xersess

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Pagan's Mind er et meget bra metal band, som har gitt ut 3 veldig gode album. Nå er det på tide med et nytt album da det er 2 år siden glimrende Enigmatic: Calling kom ut.

7856135[/snapback]

 

Er dem norske? :ermm:

7979346[/snapback]

Kommer vel fra Skien

7979361[/snapback]

 

Øwkæi..

 

Myrkskog er fett da :) Fra Lier/Drammen

Lenke til kommentar

Norsk metall er stort sett eit sorgens kapittel. Myrkskog meinar eg å hugse at eg likte, men er ikkje sikker. Ei stund sidan eg høyrde sist. The Allseeing I er vel IMO det beste norske bandet. JagannÂtha-demoen er tøff som få. Blood Red Throne er og knall. Black Debbath er greit nok, hadde vore mykje betre med seriøse tekstar. Code:Red har potensiale. Ser fram til å høyre meir frå den kanten. Darkthrone er oppskrytt som faen, men Soulside Journey er grisebra. Deathhammer er god rølpemusikk. Immortal funkar i små mengder, samme gjer Emperor. Det eg har høyrd av Lamented Souls er greit nok. Limbonic Art er tøft. Det vesle eg har høyrd av Parlamentarisk Sodomi er tøft. Fyrste albumet til Ulver er og veldig bra. Zyklon er og ganske tøft. Resten av det norske eg har høyrd sug hardt. True Norwegian black metal meg langt oppi rævva. Tidenes mest oppskrytte "sjanger".

Lenke til kommentar
Norsk metall er stort sett eit sorgens kapittel. Myrkskog meinar eg å hugse at eg likte, men er ikkje sikker. Ei stund sidan eg høyrde sist. The Allseeing I er vel IMO det beste norske bandet. JagannÂtha-demoen er tøff som få. Blood Red Throne er og knall. Black Debbath er greit nok, hadde vore mykje betre med seriøse tekstar. Code:Red har potensiale. Ser fram til å høyre meir frå den kanten. Darkthrone er oppskrytt som faen, men Soulside Journey er grisebra. Deathhammer er god rølpemusikk. Immortal funkar i små mengder, samme gjer Emperor. Det eg har høyrd av Lamented Souls er greit nok. Limbonic Art er tøft. Det vesle eg har høyrd av Parlamentarisk Sodomi er tøft. Fyrste albumet til Ulver er og veldig bra. Zyklon er og ganske tøft. Resten av det norske eg har høyrd sug hardt. True Norwegian black metal meg langt oppi rævva. Tidenes mest oppskrytte "sjanger".

7979705[/snapback]

 

Virker som du liker Death Metal bedre enn Black Metal så er ikke no rert du syns det..

Lenke til kommentar

Selv om Norge ikke har vært så alt for fremtredene innenfor Death Metal har vi da noen band som er emget gode, som: Zyklon, Myrkskog, Imbalance(Death/Heavy/Thrash).

 

Og man skal jo heller ikke glemme hvaslags musikk egentlig Darkthrone lagde.

Deathcrush skiva til Mayhem har jo helt klart også sterke Thrash/Death elementer i seg, vil nå jeg si i alle fall.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Av hvilken sær grunn presterte du å glemme å nevne Susperia?  :hmm:

 

edit: leif..

 

og jo.. Mortiis! :D

6357441[/snapback]

Fordi jeg ikke liker det. :p

 

Susperia har noen råe sanger da, men et helt album blir for kjedelig for meg.

 

Glemte forresten å nevte The Fall of Every Season! :love:

6357509[/snapback]

jeg syns mye av det du nevnte blir for kjedelig for meg...

orker egentlig ikke å høre noe mer enn 1 cd fra emperor og de fleste banda du nevnte der... men jeg går fort lei da :p

Lenke til kommentar
Norsk metall er stort sett eit sorgens kapittel. Myrkskog meinar eg å hugse at eg likte, men er ikkje sikker. Ei stund sidan eg høyrde sist. The Allseeing I er vel IMO det beste norske bandet. JagannÂtha-demoen er tøff som få. Blood Red Throne er og knall. Black Debbath er greit nok, hadde vore mykje betre med seriøse tekstar. Code:Red har potensiale. Ser fram til å høyre meir frå den kanten. Darkthrone er oppskrytt som faen, men Soulside Journey er grisebra. Deathhammer er god rølpemusikk. Immortal funkar i små mengder, samme gjer Emperor. Det eg har høyrd av Lamented Souls er greit nok. Limbonic Art er tøft. Det vesle eg har høyrd av Parlamentarisk Sodomi er tøft. Fyrste albumet til Ulver er og veldig bra. Zyklon er og ganske tøft. Resten av det norske eg har høyrd sug hardt. True Norwegian black metal meg langt oppi rævva. Tidenes mest oppskrytte "sjanger".

7979705[/snapback]

Synes særlig norsk metall gir meg en spesiell følelse/stemning som ingen annen metal i samme sjanger fra for eksempel USA eller Australia får til å skape. Immortal er ett av favorittbanda mine. Ulver, Arcturus, Enslaved, Windir (og i ettertid Vreid), Amon Amarth og 1349 er imo noe helt for selg selv i mine ører :). Har egentlig aldri hatt sansen for Darkthrone jeg heller, men vi deler mening om soulside journey, jeg liker også nyeste.

Alt i alt synes jeg norsk svartmetall er en bra sjanger, Norge er jo ett lite land :!: .

Lenke til kommentar
Et album du vil anbefale?

7986954[/snapback]

He.. har selv bare hørt "WW" live, så den er enkel. Her er en kort beskrivelse av skiva:

 

Musically speaking this new creation is far from being original, and my mind goes to early Satyricon, a lot of DarkThrone, some Mayhem (“De Mysteriis…”) and a tad Immortal (especially in the vocals). As a whole, the album is rather straight-forward. There are small variations of the fast and mid-paced patterns. They have made an insane reality, an atmosphere of total hopelessness and frustration. You begin to search for even the smallest signs of hope, but search no further because there is none. It’s all darkness, death and destruction. I can’t find one single reason to smile.

 

Hele anmeldelsen finnes her.

_____________________________________________________________

 

Edit: Må også nevne Jack in the Box, lydeksempler finnes her (Yellow er fet :) ).

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Hei og hå!

 

Det fins mange gode norske metalband, men disse er de jeg hører mest på:

 

Ásmegin

Borknagar

Minas Tirith

Myrkgrav

Solefald

Storm

Taake

Windir

Wongraven (ikke metal, men bør nevnes likevel)

 

Huff, jeg hører visst ikke på så mye norsk metal likevel :p Går en del i finsk, svensk og østerrisk for tiden.

 

Forresten, kan noen gi meg en link til Gartenarbeid ist Krieg- og Kochen ist krieg-bildene osv? Lett etter dem lenge uten å finne dem!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...