Jernlov Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Følgende album som absolutt bør vurderes hvis man skal gi seg inn på den deilige norske metallfloraen: Satyricon: Nemesis Divina, Rebel Extravaganza, Volcano Ulver: Bergtatt, Nattens Madrigal, og så Kveldssanger for å roe ned litt Enslaved - Isa og Ruun (de eneste jeg har hørt noe særlig av) Immortal: At The Heart Of Winter, Damned In Black, Sons Of Northern Darkness Keep Of Kalessin: Armada Mayhem: De Mysteriis Dom Sathanas, Chimera Darkthrone: Soulside Journey 6362348[/snapback] Når det gjelder Enslaved så er jo Below the Lights kirsebæret på toppen. Og Grand Declaration of War av Mayhem og er helt genialt. 7030709[/snapback] -Nei, det er Mardraum og Monumension som ruver på toppen. 7031721[/snapback] Feil, As Fire Swept Clean The Earth er den beste låta dems på den beste skiva dems. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Isa er den beste Enslaved skiva. Ikke kom og si noe annet. Bare sett på Reogenesis og spruten står i 12 minutter. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Isa er den beste Enslaved skiva. Ikke kom og si noe annet. Bare sett på Reogenesis og spruten står i 12 minutter. 7032458[/snapback] ISA er skive nr2, hørt ordentlig på Below the Lights? Lenke til kommentar
Veitafan Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Dimmu Borgir, Immortal, Einherjer og Satyricon er mine norske favoritter, men hører på annen norsk black metal også. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Isa er den beste Enslaved skiva. Ikke kom og si noe annet. Bare sett på Reogenesis og spruten står i 12 minutter. 7032458[/snapback] ISA er skive nr2, hørt ordentlig på Below the Lights? 7033198[/snapback] Isa er den svakaste skiva dei har. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 For de som ikke liker at de tipper mot prog ja. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Isa er den beste Enslaved skiva. Ikke kom og si noe annet. Bare sett på Reogenesis og spruten står i 12 minutter. 7032458[/snapback] ISA er skive nr2, hørt ordentlig på Below the Lights? 7033198[/snapback] Egentlig bare litt. *sette på* Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 For de som ikke liker at de tipper mot prog ja. 7033623[/snapback] Nei, fordi dei andre er betre. Blant anna Below The Lights og Ruun. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. oktober 2006 Del Skrevet 9. oktober 2006 Etter å ha hørt gjennom Below the Lights 1,9 ganger må jeg innrømme at As the Fire Swept the Earth er klart en av de aller beste låtene dems. Var også noen flere gode låter der. Skal helt klart få mer spilletid fremover. Men Isa ruger fremdeles på toppen. Ruun har noen jævlig bra låter den også, men har et par som blir litt for svake, men alt i alt ett meget bra album. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Faen, er et band jeg hørte for noen måneder siden, eller så videoen til. Lå på Youtube. Det het Thyme eller noe. Noen som vet? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Etter å ha hørt gjennom Below the Lights 1,9 ganger må jeg innrømme at As the Fire Swept the Earth er klart en av de aller beste låtene dems. Var også noen flere gode låter der. Skal helt klart få mer spilletid fremover. Men Isa ruger fremdeles på toppen. Ruun har noen jævlig bra låter den også, men har et par som blir litt for svake, men alt i alt ett meget bra album. 7037115[/snapback] Flott, Queen of the Night og Havenless er og blandt de aller beste låtene dems. Men hva er da den svakeste Enslaved skiva? Jeg vil tro det er en av de mer anonyme fra 1994-2001 Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Eld synes jeg faktisk er ganske så bra, spesielt låtene "793 - Slaget om Lindisfarne" og "Glemt". Men har ikke helt sansen for Frost, jeg vil si det er den svakeste. Har dog ikke satt meg skikkelig inn i alle enda, men jobber med saken. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Etter å ha hørt gjennom Below the Lights 1,9 ganger må jeg innrømme at As the Fire Swept the Earth er klart en av de aller beste låtene dems. Var også noen flere gode låter der. Skal helt klart få mer spilletid fremover. Men Isa ruger fremdeles på toppen. Ruun har noen jævlig bra låter den også, men har et par som blir litt for svake, men alt i alt ett meget bra album. 7037115[/snapback] Flott, Queen of the Night og Havenless er og blandt de aller beste låtene dems. Men hva er da den svakeste Enslaved skiva? Jeg vil tro det er en av de mer anonyme fra 1994-2001 7038209[/snapback] Har du hørt desse "anonyme" platene mange gonger? Det tvilar eg på. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ikke mange mange men har hørt hele diskografien flere ganger ja. Lenke til kommentar
Neslepaks Skrevet 10. oktober 2006 Del Skrevet 10. oktober 2006 Ikke mange mange men har hørt hele diskografien flere ganger ja. 7039042[/snapback] Da skal du sette deg ned og høre på Monumension og Mardraum. Låta Eit Auga Til Mimir på Blodhemn, er kanskje den beste dei har. Fantastisk det partiet da det blir veksla mellom rein- og grimvokal. Lenke til kommentar
xersess Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Dimmu Borgir, Immortal, Einherjer og Satyricon er mine norske favoritter, men hører på annen norsk black metal også. 7033421[/snapback] endelig ein som liker dimmu borgir. Lenke til kommentar
Solefald Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Grand Alchemist da? hører på dimmu eg også =) Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Dimmu Borgir, Immortal, Einherjer og Satyricon er mine norske favoritter, men hører på annen norsk black metal også. 7033421[/snapback] endelig ein som liker dimmu borgir. 7059473[/snapback] Dimmu eier. er et intervju. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Dimmu Borgir, Immortal, Einherjer og Satyricon er mine norske favoritter, men hører på annen norsk black metal også. 7033421[/snapback] endelig ein som liker dimmu borgir. 7059473[/snapback] Dimmu eier. er et intervju. 7059484[/snapback] Ironi? Edit: "We're here to promote Norwegian black metal" Når ble dette intervjuet tatt? Endret 13. oktober 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Dimmu Borgir, Immortal, Einherjer og Satyricon er mine norske favoritter, men hører på annen norsk black metal også. 7033421[/snapback] endelig ein som liker dimmu borgir. 7059473[/snapback] Dimmu eier. er et intervju. 7059484[/snapback] Ironi? Edit: "We're here to promote Norwegian black metal" Når ble dette intervjuet tatt? 7061045[/snapback] Langt ifra ironi. Var Dimmu Borgir som fikk meg til ut utforske svart metall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå