frostbitten Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) User commect fra imdb.com: Well, I'd heard a lot about this film before I bought it, but nothing I was told really prepared me for how different this film is from anything else I've seen. On first viewing, Gummo appears to be a collection of random events, but after watching it a few more times, it it becomes more obvious how each scene and character link together (although there are still a few that I am unsure of!!). The nearest analogy I can think of is of a music album. Each scene is like a song that can be enjoyed on its own, but when the album is listened to as a whole it becomes much more than just a collection of songs, all linked in their own way. Plus, like a great album, the more times you listen\watch, the more you get out of it. People will criticise this film for having no plot and to start with I agreed, but if you work hard to understand the film then you will get much more reward and enjoyment then from most Hollywood blockbuster's. The beauty of Gummo really is that there are so many questions that you can and will watch it again and again and get something different every time. This film is reasonably short, but it is probably the only film I have seen where every scene has worked. I am a very difficult viewer to please, but every scene in this film kept me enthralled and I did not want to fast forward once, even in the times I have watched it since (about 15 times!!) A magnificent film, and a great directorial debut from a name to watch in the future - Harmony Korine. Det er tydeligvis ikke en film for Ola Nordmann. Jeg gleder meg dog veldig til å få kjørt den gjennom DVD-spilleren. Endret 8. august 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
kalli Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Stemmen fra tårnet... Vet ikke om det var en bra sang til å gjøre ett godt første inntrykk... Klarer forresten ikke å ta musikken seriøst, bare begynner å le! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Stemmen fra tårnet...Vet ikke om det var en bra sang til å gjøre ett godt første inntrykk... Klarer forresten ikke å ta musikken seriøst, bare begynner å le! 6634128[/snapback] hør på Dunkelheit fra Filosofem...den er knall! Lenke til kommentar
kalli Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Stemmen fra tårnet...Vet ikke om det var en bra sang til å gjøre ett godt første inntrykk... Klarer forresten ikke å ta musikken seriøst, bare begynner å le! 6634128[/snapback] hør på Dunkelheit fra Filosofem...den er knall! 6634189[/snapback] er det albumet som heter Filosofem? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 fra Filosofemalbumet ja Lenke til kommentar
Seian Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er ikke akkurat ulikt Mayhem da . Ta en titt på den andre artikkelen som er nevnt. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 I alt finnes det jo så mye god norsk metal. Personlig går jeg litt rundt i sjangrene, og smaken varierer med årtidene, mens band som Borknagar, Old Mans Child, Tristania, Dimmu Borgir, osv. alltid faller i smak. Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Borknagar er fint. The Archaic Course og Empiricism er favoritter. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Borknagar er fint. The Archaic Course og Empiricism er favoritter. 6636267[/snapback] Ikke glem "Colossus" fra Quintessence Favorittsangen, selv om den ikke kommer fra favorittalbumet. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Borknagar ja, ett av bandet som har hatt drøss med KNALL vokalister Vintersorg, Lazare, Garm og Vortex Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Borknagar og Quintessence er de klart beste skivene synes jeg. De to etter mangler litt driv. De to imellom får jeg ikke helt taket på. Vet ikke hvorfor. Debuten sparker sinnsykt, og Quintessence er utrolig vakker og drømmende. "Colossus" er helt fantastisk orgasmisk og unik. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Aldri forstått the shit med Borknagar, føler alt mangler driv Lenke til kommentar
xersess Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 fordi som liker litt black metall.... noen som har hørt på vreid?? verdt å sjekke ut.. spessielt med "unholy water" og "helvete" sogninger tror eg.. mn ikkje heilt sikker Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Aldri forstått the shit med Borknagar, føler alt mangler driv 6638218[/snapback] Driv er ikke alt innen musikk, etter min mening. Det Borknagar mangler av driv og krutt tar de igjen i melodi og klang. De satser vel ikke fullt og helt på å fremkalle "appelsingrep"-trangen, men legger også noen av kortene på å reise hårene på ryggen til publikum. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Aldri forstått the shit med Borknagar, føler alt mangler driv 6638218[/snapback] Hør debuten! Hvis den mangler driv så kan du vente en saueballe med smilefjes på i posten. fordi som liker litt black metall.... noen som har hørt på vreid?? verdt å sjekke ut.. spessielt med "unholy water" og "helvete" sogninger tror eg.. mn ikkje heilt sikker Fra Sogndal ja. Tre av dem er ex-Windir. Så dem live på Wacken, de overasket, synes studioplatene deres er ganske kjedelige, men de var bra live, spesielt digg var det når de dro igang "Dauden" av Windir. Headbanget som en tulling. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Aldri forstått the shit med Borknagar, føler alt mangler driv 6638218[/snapback] hør: Borknagar - Vintervredets Sjelesagn Med Garm på mikken Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Aldri forstått the shit med Borknagar, føler alt mangler driv 6638218[/snapback] Driv er ikke alt innen musikk, etter min mening. Det Borknagar mangler av driv og krutt tar de igjen i melodi og klang. De satser vel ikke fullt og helt på å fremkalle "appelsingrep"-trangen, men legger også noen av kortene på å reise hårene på ryggen til publikum. 6638274[/snapback] Vet da det, men i black metal synes jeg det er viktig. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Borknagar er årnings! =D Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Uff, kjip lyd i gitarene på Vintervredets Sjelesagn, vokalen til Garm er som alltid ballefeit, men er dog også eneste grunnet til at jeg gadd å høre igjennom hele sangen. Men dere, skrudde de opp volumet 2 minutter uti sangen for gøy eller? Trommisen går på speed!iiiiik! Venter spent på saueballen med smilefjes på EDIT: HAHA, trommene er jo totalt kjempe mongo på riffet som begynner etter 2 minutter, sitter faktisk å ler no Endret 8. august 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå