ultimatedeskjet Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Satyricon er veldig bra sammen med Dimmu Borgir og Mayhem. Men er Zyklon Death metal eller Black metal? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Satyricon er veldig bra sammen med Dimmu Borgir og Mayhem. Men er Zyklon Death metal eller Black metal? 6629912[/snapback] World Ov Worms er death/black, altså en mix, mens Aeon og Disintegrate er death metal... men hvem gir en deng egentlig? fet musikk er fett musikk! Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Hell yeah. Burzum er blant det ypperste innen skummel tr00 sort-metal. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Burzum er genial sovemusikk! quote fra http://www.burzum.org: (lang, men anbefaler dere å lese alt) Burzum was an attempt to create (or "recreate" if You like) an imaginary past, a world of fantasy - that in turn was based on our Pagan past. Burzum in itself was a spell. The songs were spells and the albums were arranged in a special way, to make the spells work. Burzum was not intended for live-shows, but instead it was supposed to be listened to in the evening, when the sunbeams couldn't vaporize the power of the magic, and when the listener was alone - preferably in his or her bed, going to sleep. The two first albums are made for the LP format, meaning each side as a spell, so they don't work on CD unless you program the CD-player to only play the tracks of one side of the LP at the time. The later albums were created for CD, so they don't work as well on LP. The first track was supposed to calm down or rather "prepare" the listener, and make him or her more "susceptible" to the magic, the next song or songs were supposed to exhaust the listener and put him or her in a trancelike state of mind, and last track should "calm down" the listener and carry him or her into the "world of fantasy" - when he or she fell asleep. That was the spell, the magic that would make the imaginary past, the world of fantasy, real (in the mind of the listener). If You take a look at the Burzum albums and how they are built up You will see what I mean. The last track of the "spell" (LP side or CD) is always a calm (often synthesizer) track. Whether this works or not is of course another question, but that was the idea anyhow. Jeg sover aldri så godt som når jeg hører på burzum! \nn/ Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Er det noe Varg har sagt selv eller er det bare noe han fyrn der har tolket det som? Lenke til kommentar
kalli Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! 6630028[/snapback] Jeg hører bare: BLÆÆÆÆÆÆH, SATAAAAAN!! Men det er jo smak og behag... Jeg liker masse metal band som de "skriker" i, men Burzum blir for mye "ekkel skrik" for meg... Smaken er som baken, og den er delt... Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! 6630028[/snapback] Jeg hører bare: BLÆÆÆÆÆÆH, SATAAAAAN!! Men det er jo smak og behag... Jeg liker masse metal band som de "skriker" i, men Burzum blir for mye "ekkel skrik" for meg... Smaken er som baken, og den er delt... 6631143[/snapback] og min er ALLTID best! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! 6630028[/snapback] Jeg hører bare: BLÆÆÆÆÆÆH, SATAAAAAN!! Men det er jo smak og behag... Jeg liker masse metal band som de "skriker" i, men Burzum blir for mye "ekkel skrik" for meg... Smaken er som baken, og den er delt... 6631143[/snapback] Vel det er laaangt mer enn saaaataaaaan. Fins noen band som vil være sånn og sikkert. Men Burzum er langt i fra en av dem. Du må rett og slett lære deg å lytte til det. Er helt utrolig psyke atmosfærer Burzum skaper, magiskt. Ta og hør på Inno A Satana av Emperor f.eks. Du hører sikkert bare bråk omtrent, så hør på Opus A Satana. Det er samme sangen bare med strykere. Når du hører nok på slik musikk vil du klare å skille ut melodiene og lytte til det viktige istedenfor å bare få alt på en linje og oppleve det som bråk. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! 6630028[/snapback] Jeg hører bare: BLÆÆÆÆÆÆH, SATAAAAAN!! Men det er jo smak og behag... Jeg liker masse metal band som de "skriker" i, men Burzum blir for mye "ekkel skrik" for meg... Smaken er som baken, og den er delt... 6631143[/snapback] Hvis du leser del 1 av biografien på www.burzum.org så vil du finne ut at satan hadde veldig liten innflytelse på musikken og tekstene i Burzum. Jeg finner musikken fortryllende. Men man har jo, som du sier, delte meninger. The Silencer er forresten et (enmanns)band som totalt forbigår Burzum når det gjelder vokaler. Det er helt sinnsykt! Mine siste ord i kveld. God natt! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! 6630028[/snapback] Jeg hører bare: BLÆÆÆÆÆÆH, SATAAAAAN!! Men det er jo smak og behag... Jeg liker masse metal band som de "skriker" i, men Burzum blir for mye "ekkel skrik" for meg... Smaken er som baken, og den er delt... 6631143[/snapback] Hvis du leser del 1 av biografien på www.burzum.org så vil du finne ut at satan hadde veldig liten innflytelse på musikken og tekstene i Burzum. Jeg finner musikken fortryllende. Men man har jo, som du sier, delte meninger. The Silencer er forresten et (enmanns)band som totalt forbigår Burzum når det gjelder vokaler. Det er helt sinnsykt! Mine siste ord i kveld. God natt! 6631606[/snapback] Silencer vokalisten er bokstaveligtalt psyk. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Går det an å like Burzum?? 6629927[/snapback] Visst faen! 6630028[/snapback] Jeg hører bare: BLÆÆÆÆÆÆH, SATAAAAAN!! Men det er jo smak og behag... Jeg liker masse metal band som de "skriker" i, men Burzum blir for mye "ekkel skrik" for meg... Smaken er som baken, og den er delt... Ikke gi opp. Tror ikke det er alt for mange som liker Burzum første gang de hører det, jeg gjorde hvertfall ikke det. For det første: Du må være innstilt på å like det. Let i musikken etter melodier eller stemninger som fascinerer deg. Hør gjerne flere ganger for å fatte det skikkelig. Lukk øynene, ikke tenk, la musikken lage bilder inne i hodet ditt, drøm deg bort. Hvis du prøver, vil du nok lære å like det etterhvert, og tro meg når jeg sier dette: DET ER VERDT DET! Du kan forresten prøve å skjekke ut Drudkh, noe av det samme, bare litt mer melodisk. Helt fantastisk det også. Silencer som i det svenske bandet, med skiva "Death - Pierce Me"? Syk vokalist, meget bra band. Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Dunkelheit. Ble helt hypnotisert første gang jeg hørte den, det var nok den villeste musikalske opplevelsen jeg kan få av å bare høre en sang. Spilte den om, og om igjen og var helt forbløffet. Gikk resten av dagen med en merkelig, deilig følelse. Lenke til kommentar
Chrstan Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Første jeg hørte var Jesu Død Fy faen som jeg digger den sangen Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 ser at folk ovenfor nevner Silencer, og da må jeg nesten trekke fram Bethlehem! Silencer er bare simple copycats, og musikken når ikke opp til samme kvalitet, ei heller vokalen. Landfermann fra Bethlehem var genial! Merk dere VAR, nyere Bethlehem ligner overhode ikke på gammelt, selv om jeg også synes at det er bra. Sjekk ut Dictius Te Necare og Sardonischer Untergang Im Zeichen Irreligiöser Darbietung (populært kalt S.U.I.Z.I.D, rart det der) hvis dere liker Silencer! Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Dunkelheit. Ble helt hypnotisert første gang jeg hørte den, det var nok den villeste musikalske opplevelsen jeg kan få av å bare høre en sang. Spilte den om, og om igjen og var helt forbløffet. Gikk resten av dagen med en merkelig, deilig følelse. 6631715[/snapback] Jomfrun min og Den ene runde fine lyden som spilles hver takt litt ute i låten fanget meg. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Dunkelheit. Ble helt hypnotisert første gang jeg hørte den, det var nok den villeste musikalske opplevelsen jeg kan få av å bare høre en sang. Spilte den om, og om igjen og var helt forbløffet. Gikk resten av dagen med en merkelig, deilig følelse. 6631715[/snapback] Dunkelheit = Tidenes BM-sang. Første jeg hørte var War. Griserå. Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Første sangen jeg hørte av Burzum var Dunkelheit. Ble helt hypnotisert første gang jeg hørte den, det var nok den villeste musikalske opplevelsen jeg kan få av å bare høre en sang. Spilte den om, og om igjen og var helt forbløffet. Gikk resten av dagen med en merkelig, deilig følelse. 6631715[/snapback] Dunkelheit = Tidenes BM-sang. Første jeg hørte var War. Griserå. 6633229[/snapback] Samme her. Han presser stemmen noe helt sinnsykt i War! Off-topic: Er det forresten noen som har sett filmen "Gummo" her? Burzum har en låt i soundtracket, sammen med blant annet Betlehem og Mortician link Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 den så nesten litt fet ut! Gummo på IMDB. A few of years ago, a tornado hit this place. It killed people left and right. Dogs died. Cats died. Houses were split open. Peoples legs and neck bones were sticking out. Oliver found a leg on his roof. I saw a girl fly through the sky and i looked up her skirt. The school was smashed, and some kids died. my neighbor was tore in half. they never found his head. I always thought that was funny. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå