Suburbian Hero Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Satyricon er ganske bra, men hører ikke mye på norske metallband. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Satyricon er ganske bra, men hører ikke mye på norske metallband. 6614969[/snapback] Fy faen! Følger du etter meg?? LA MEG VÆRE! Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Det overrasker meg at ingen har nevnt noen skikkelige undergrunns svart metall band her. Koldbrann og Kvist er jo heldigvis nevnt av noen - Grenjar (bare demo- og split-utgivelser, men genial sound) - Vantro (spiller på ene splitten med Grenjar. GENIALE trommer) Listen var ikke lang, men jeg lover å komme med mer. Det meste 'mainstream' er jo allerede nevnt så Edit: hei leif! Endret 4. august 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Og en annen sak som forundrer meg at ingen har nevnt ennå: http://i.battlegrim.net/eng/ Abbath's (tidligere Immortal) sitt nye prosjekt "I". Album slippes forøvrig til høsten. lineup er: Abbath (Olve Eikemo): Guitar and Vocals Armagedda: Drums Ice Dale (Arve Isdal): Guitar T.C. King (Tom Cato Visnes): Bass FY HELVETE så jeg gleder meg Endret 4. august 2006 av frostbitten Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Og en annen sak som forundrer meg at ingen har nevnt ennå: http://i.battlegrim.net/eng/ Abbath (tidligere Immortal) sitt nye prosjekt. Album slippes forøvrig til høsten. lineup er: Abbath (Olve Eikemo): Guitar and Vocals Armagedda: Drums Ice Dale (Arve Isdal): Guitar T.C. King (Tom Cato Visnes): Bass FY HELVETE så jeg gleder meg 6615189[/snapback] Ooo! Hvis Abbath er i nærheten av Immortal, så MMMM! Lenke til kommentar
frostbitten Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Og en annen sak som forundrer meg at ingen har nevnt ennå: http://i.battlegrim.net/eng/ Abbath (tidligere Immortal) sitt nye prosjekt. Album slippes forøvrig til høsten. lineup er: Abbath (Olve Eikemo): Guitar and Vocals Armagedda: Drums Ice Dale (Arve Isdal): Guitar T.C. King (Tom Cato Visnes): Bass FY HELVETE så jeg gleder meg 6615189[/snapback] Ooo! Hvis Abbath er i nærheten av Immortal, så MMMM! 6615251[/snapback] Prosjektet heter "I". Abbath var "frontmannen" i Immortal. Om man ikke visste så mye om Immortal fra før ser jeg hvorfor du ble ledet til den konlusjonen, da min post inneholdt feil og samtidig manglet vesentlig fakta Det er nå endret på Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 (endret) Tristania er ganske fett. De har koselåter som Angellore(beste gothmetal-låt NOEN GANG!) og Beyond the Veil. Deilig! edit: leif gunnar Endret 4. august 2006 av -Nyhus- Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Tristania er ganske fett. De har koselåter som Angellore(beste gothmetal-låt NOEN GANG!) og Beyond the Veil. Deilig! edit: leif gunnar 6615300[/snapback] Beyond the Veil er kul. Har eit par låter, men ikkje min cup of tea. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Jeg kan liste opp noe av det jeg liker svært godt. - Dimmu Borgir (Enthrone Darkness Triumphant) som det beste albumet IMO. - Darkthrone - Ancient - Satyricon - Burzum (Dunkelheit og Jesus Tod) 2 helt klart favoritter. - Cryptic Wintermoon - Enslaved - Mayhem - Dødheimsgaard - Dark Funeral - Gehenna - Cradle Of Filth Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Cryptic Wintermoon er fra Tyskland Dark Funeral er fra Sverige Cradle of Filth er fra England resten er norske... Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Cryptic Wintermoon er fra TysklandDark Funeral er fra Sverige Cradle of Filth er fra England resten er norske... 6616914[/snapback] Ops..Beklager,jeg blingsa visst litt på emnetittelen der. Lenke til kommentar
EskildO Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Noen som har hørt Purified in Blood sitt nye album? ANBEFALES! Lenke til kommentar
xersess Skrevet 5. august 2006 Forfatter Del Skrevet 5. august 2006 nop.... får vell ta å høre dt da eskildO, den tråden min ga meg mange tips.. takker! bare å fortsette å diskutere her Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 har hørt litt PiB før, men det var vel liveopptak, og hørtes absolutt lovende ut! skal få sjekka ut skiva! Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 5. august 2006 Del Skrevet 5. august 2006 Noen som har hørt Purified in Blood sitt nye album? ANBEFALES! Den er bra, men den første skiva synes jeg er bedre. mvh Pantera Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 6. august 2006 Del Skrevet 6. august 2006 Peccatum er eit band eg er nysjerrig på. Nokon som har nokre ord om dei? du bør sjekke ut Peccatum hvis du er glad i sær musikk edit: 6605619[/snapback] Sært er en bra beskrivelse. Selv elsker jeg Peccatum, spesielt "Lost in Reverie". De kan beskrives som avant-garde rock/metall, de veksler mellom jazz, industriell, klassisk, heavy og ekstrem metall, og sikker noe mer også. Skjekk det ut selv, hør hele albumet (det er MYE variasjon gjennom den plata), og hør det flere ganger. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Ah...sitter å hører på Thorns nå, genialt album! Spent på hvordan den nye blir! Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Tristania er ganske fett. De har koselåter som Angellore(beste gothmetal-låt NOEN GANG!) og Beyond the Veil. Deilig! Beyond the Veil er en bra låt. Men når det kommer til gothic metal: Within Temtation - Mother Earth > All Hmm, nytt Thorns album? Kan bli spennende. Kan også bli veldig kjedelig. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Mother Earth er en skive med noen knallåter, men også noen direkte flaut dårlige låter. Tviler sterkt på at ett nytt Thornsalbum kan bli kjedelig, men det har vel noe med forholdet mitt til bandet! hehe Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 7. august 2006 Del Skrevet 7. august 2006 Mother Earth er en skive med noen knallåter, men også noen direkte flaut dårlige låter. Tviler sterkt på at ett nytt Thornsalbum kan bli kjedelig, men det har vel noe med forholdet mitt til bandet! hehe 6627183[/snapback] De gode låtene er så bra at de veier opp for de som ikke er så gode. Har aldri vært noen stor Thorns fan. Syntes debuten dems var heller kjedelige saker. Emperor-splitten var ikke alt for bra heller. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå