Brilla Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 Vel ser at det er en diskusjon om Metallica her og jeg vil bare si at det eneste i Metallica som kan minne litt om thrash her er Lars på trommer. Men selv ikke han er inne i thrash kategorien hele tiden. Og resten av Metallica spiller i hvertfall ikke thrash, for det er de altfor genuine musikalsk. Vel Kill 'Em All er kanskje thrash, men ingen av de andre albumma. Master Of Puppets har kanskje bare en liten del av trash, men det gjør den dermed ikke til en thrash sang. Lenke til kommentar
Tuttebobo Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 vel jeg ser folk runke i feil tråd! Lenke til kommentar
Brilla Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 vel jeg ser folk runke i feil tråd! 6604514[/snapback] Vel vi gjør vel det, men dette må nesten bare bli klart opp Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 2. august 2006 Del Skrevet 2. august 2006 vel jeg ser folk runke i feil tråd! 6604514[/snapback] Vel vi gjør vel det, men dette må nesten bare bli klart opp 6604605[/snapback] uansett så er de første albumene thrash metal, uten tvil! det går ann å spille musikk i en bestemt sjanger og fremdeles ha eget særpreg! Lenke til kommentar
b-real Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Og da setter vi strek for diskusjonen anngående utenlandske band. Det er ikke det threaden handler om i det hele tatt folkens. #4: Hold dere til temaet i tråden. Ønsker du å diskutere en bestemt sak som ikke er direkte relatert til tråden, oppretter du en egen tråd i korrekt kategori. Privat småprat skal skje andre steder. Fra nå av så skal det IKKE være noen poster anngående Metallica, Iron maiden, Sabbath eller noe andre. Det er norske band som er diskusjonen her og ikke utenlandske Lenke til kommentar
Ed Hunter Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Peccatum er eit band eg er nysjerrig på. Nokon som har nokre ord om dei? Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) du bør sjekke ut Peccatum hvis du er glad i sær musikk edit: Endret 3. august 2006 av King_P Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Peccatum er eit band eg er nysjerrig på. Nokon som har nokre ord om dei? 6605615[/snapback] Overpompøst, mongoloid pretensiøst og kjedelig. For ikkje å snakke om tidenes dårlegaste vokal. Usja. Lenke til kommentar
F.Mackey Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Når folk sier sært på dette forumet er det nesten alltid noe progresivt"oh vi er så fuckings gode og spiller mongo takter ingen liker", så regner med dette også er det. Stemmer det? Endret 3. august 2006 av Eyvindr Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Peccatum er bare sært... jeg regner ikke musikk som er litt progressive som sært, men vil si at Peccatum er det... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 (endret) Peccatum er eit band eg er nysjerrig på. Nokon som har nokre ord om dei? 6605615[/snapback] Har nettopp begynt å sette meg inn i dette bandet. Har hørt igjennom Lost in Reverie et par ganger, kvalitet for alle penga etter mitt syn. Temmelig sært. Det er metall som blander all slags sjangere. Hvis du liker andre band som gjør det samme som Arcuturs eller Solefald så vil det muligens falle i smak. Skal være sagt at den videon alene ikke på noen måte represnetere bandet alene. Jeg vil rett og slett hørt på musikken deres(da kanskje først og fremst Lost in Reverie) og bare hørt om en likte det. Selv har jeg tenkt å skaffe meg Lost in Reverie og The Moribound People. Hva er det forøvrig med det negative piss på dette delforumet? Jeg lar vær å skrive "Nei du må ikke høre på Darkthrone! De suger, er DRITTKJEDELIGE, har NULL variasjon og suger generelt" hver gang noen spør om Darkthrone. Negative "anbefalinger" må være det minst nyttige og konstruktive som finnes her. Hvis noen ikke liker noe la dem finne det ut selv. Endret 3. august 2006 av TLZ Lenke til kommentar
EVH Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Vet det er nevnt allerede.. Men Pagan's Mind er råe syns nå jeg hvertfall.. Jørn på gitar veier opp for vokalisten som kanskje ikke er helt på topp, og tekstene, som er litt kjipe (men hvem hører vel på det?! ) Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Som noen husker det gamle thrashmetal-bandet Equinox (fra Østfold....)? Prøver å finne noen plater, men de er ikke å oppdrive.... ...og hvis noen husker bandet....hvilket plateselskap ga ut de 2 (eller 3) platene dems? mvh Pantera Lenke til kommentar
Reverend_Jim Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Den siste ble utgitt på Progress, og de tre første på RCA/BMG. Metal-archives er din venn. Lenke til kommentar
Brilla Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Den Peccatum greia der oppe var helt for jævli etter min mening. Største hore-vokalen jeg noen gang har hørt. Susperia der har vi bandet sitt, ellers så er vel Pagan's Mind, de seneste albummene av Satyricon og enkelte sanger av Dimmu Borgir verdt å sjekke ut. Circus Maximus har vel også noen godbiter, men synes personlig at det blir for mye prog. Man kan også finne noen godbiter på urørt. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 3. august 2006 Del Skrevet 3. august 2006 Som noen husker det gamle thrashmetal-bandet Equinox (fra Østfold....)?Prøver å finne noen plater, men de er ikke å oppdrive.... 6606873[/snapback] Equinox er satans bra. Et av tidenes beste thrashband. Er neimen ikke lett å finne tak i plater av de for tiden, men det er snakk om å gi de ut på nytt så kryss fingrene. Lenke til kommentar
Cubus Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Marley: Ja Conception...Norges mest undervurderte progressive metal band..EVER! Tore Østby - gitarist i superklassen og Roy Khan - Norges svar på Geoff Tate, er noe av det beste PARET som har stått på samme scene... Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Marley: Ja Conception...Norges mest undervurderte progressive metal band..EVER!Tore Østby - gitarist i superklassen og Roy Khan - Norges svar på Geoff Tate, er noe av det beste PARET som har stått på samme scene... For et par år siden var det visst snakk om at de skulle begynne å jobbe på noe greier igjen. Ikke hørt om noe enda. Både Østby og kahn er jo opptatt med egne prosjekter; Ark og Kamelot....2 band som også bør sjekkes ut. Ark er vel helnorsk, med bl.a Jørn Lande på vokal. Kamelot er vel ikke akkurat et "norsk" band, men bør sjekkes ut for det. Stilmessig ligner det mye på Conception. Ang. Equinox, så er det fa** meg snart på tide at platene blir utgitt på cd. Faen, dette var jo pionerene innen norsk metall. mvh Pantera Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Ser ut til at de fleste av mine norske favoritter er nevnt, med unntak av disse: JORN, prosjekt med Jørn Lande og Jørn Viggo Lofstad. Masterplan møter Pagan's kan man på en måte si. Leave's Eyes, ikke så sykt spesielt, men låta Elegy fenger så jævlig. Mest for dere som allerede er glad i musikk ala Tristania, Sirenia osv Midnattsol, samme greia som de over. Ganske standard, med noen små godbiter innimellom. Octavia Sperati, samme gata igjen, men tyngre og mer doomish. Jenteband (med unntak av trommisen, intill videre ihvertfall) Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 4. august 2006 Del Skrevet 4. august 2006 Liker Dimmu Borgir, har ikke fått hørt på så mye annet Litt Satyricon, men kan ikke bedømme dem helt enda. Mourning Palace og Progenies er de beste Dimmu Borgir sangene, i min mening. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå