griZZli Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 kan noen bruke et sek på å forklare meg og en annen hva css er. takk på forhond Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) HTML forteller hva teksten på siden din er for noe (avsnitt, overskrift, tabell osv.) og struktuerer den. CSS bestemmer utseendet på siden. Altså hvordan de forskjellige tingene på siden din skal se ut. Dette og dette er nøyaktig samme siden, bortsett fra at den første har fått lagt til et CSS stilark. Endret 21. juni 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
chipmann Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 ja, som endrebjornsvik sa. Css kan blant annet brukes til å bestemme farger, tekststil, tekststørrelse, borders og en haug med andre ting. Skal du lære deg html er det lurt å lære css også Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det kan jo være lurt og lære seg php også (brukes til og lage programmer, scripts osv.) fks Diskusjon.no er skrevet i php. Men vis du skal begynne med webdesign er det lurt og lære html og css først. og evt php (eller ett annet serverscript språk, som asp) senere... Lenke til kommentar
griZZli Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 jeg har rota litt med html før. men vil prøve meg på php. mer praktisk. så tongvindt med html. http://spilletid.com men takk for infoen Lenke til kommentar
MrBjoern Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Men husk at php ikke kan ta over for html. Og prøv og skrive php kode inn i html, ikke omvendt... EDIT: et eksempel: <html> <body> Dette er en liten side som inkluderer en annen side <?php include('en_annen_fil.php');?> ikke skriv som det under: <html> <body> <?php echo "dette er en liten side som inkluderer en annen side"; echo "<br>"; include('en_annen_fil.php'); ?> Endret 22. juni 2006 av halvis_92 Lenke til kommentar
Sycosis Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Enig, php er ikke lagd for å ta over for html, bare gjøre sidene dynamiske.. Php formaterer og redigerer html koden før den blir vist for brukeren, saå det brukeren ser, er bare et rent html dokument. Så jeg anbefaler deg å ikke bry deg om php enda, sats mer på css:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå