krroold Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Skal kanskje formatere til ubuntu igjen etter å ha brukt windows noen måneder. Derfor har jeg noen spørsmål. Viss jeg skal installere photoshop funker det fint med wine da? Samme med steam? Hvordan installerer jeg printeren i ubuntu. Det fant jeg ikke ut forrige gang! Kan jeg installere IceMat Siberia USB lydkortet? Hvordan? Kan jeg installere trådløst nettverk? Hvordan? Har ikke det enda, men mulig det skal anskaffes snart! Kan jeg installere webcammet? Hvordan? Så var det om jeg husker de basic kommandoene? sudo apt-get install "PROGRAM" sudo apt-get remove "PROGRAM" sudo dpkg -i "MAPPENAVN" For å få automatix: sudo gedit /etc/apt/sources.list sudo apt-get update sudo apt-get install automatix Og skriv automatix for å kjøre det! Kan jeg egentlig bruke min S-Videokabel? Hvordan gjør jeg det da? Slet sykt med det forrige gang. Det var nesten litt av grunnen til jeg ville ha windows igjen Og siste spørsmål: Er det gjort store endringer siden forrige ubuntu versjon? Lenke til kommentar
PHPdude Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Begynner med siste spørsmål: Det har nettopp kommet en ny Ubuntu-versjon (Dapper) som er en stor forbedring! Jeg har fått Steam til å funke helt greit med Wine ved å bruke denne guiden: http://www.linux-gamers.net/modules/wiwimo...age=HOWTO+Steam Vet ikke hvordan Photoshop går med Linux, men GIMP eller Krita må vel være veldig bra alternativer? Trådløst nettverk kommer neppe til å by på problemer. Dette er en av de tingene den nye versjonen er mye bedre på! Det med webcameraet er nok veldig avhengig av produsent/modell Endret 21. juni 2006 av PHPdude Lenke til kommentar
krroold Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Har Lexmark printer og Logitech Webcam. Men må nok ha photoshop. Så jeg må vite om jeg kan få til det. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Photoshop funker sikkert med Crossover Office. Google it. Men du klarer deg helt sikkert med The Gimp. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 HAr prøvd The Gimp. Det var så uvant at det var ekkelt iforhold til photoshop CS2. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har du prøvd Gimpshop? Versjon av Gimp laga for likne på Photoshop. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 HAr prøvd The Gimp. Det var så uvant at det var ekkelt iforhold til photoshop CS2. 6358071[/snapback] Om det eineste problemet er at det er uvant så ville ikke jeg bala med crossover office og wine og gudane vet hva for å få Photoshop til å fungere. Du blir sikkert fort vant til The Gimp. Saken blir litt annerledes om du mangler noen funksjoner da. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Viss jeg bruker GIMPSHOP, funker PS brusher? Eller er det spesielle brusher? Og er det samme shortcuts på tastaturet? Er avhengige av dem:) Endret 22. juni 2006 av kristoffer2200 Lenke til kommentar
krroold Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 BUMP! "14 tegn" Lenke til kommentar
saxin Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg forstår ikke hvorfor du skal skifte til GNU/Linux hvis du _må_ ha programmer som PS. Det er til MacOSX og Windows. Du kan kanskje få PS til å fungere i wine etc, men å ha øynene oppe for alternativer er nok lurt. GNU/Linux er ikke som Windows, enkelt og greit. Du kan ikke regne med at ting er som du er vant til, bruk det en stund, så vil du finne ut om det passer for deg. Lenke til kommentar
amiganostalgia Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Gimpshop er bare gimp med Vindu i bakgrunn og hurtig knapper er likt med photoshop. Forøvrig kan du customize taster til ditt eget ønske i gimp. I gimp kan du bruke photoshop plugins. Om du kan bruke ABR filer som brushes i gimp vet jeg ikke, ikke testet.. Ville vært interessant. I følge Wine selv er Photoshop 7.0 iallefall 100% ok. Trolig ingen som har prøvd 9.0 virker det som. Men går sikkert greit, bare trolig mer ting som må fixes på, større program, mere filer. Trådløst nettverk: Jeg prøvde både ubuntu,edubuntu, xubuntu, dapper og whatnot, og INGEN av de klarte å konfe RT2500 trådløst nettverk pci kort jeg hadde i pc'n. Det var jeg DRITskuffa over, siden det rett og slett tvang meg til xp x64 igjen. Selv om Realtek selv har støtte for dette på linux. Jeg sier ikke at det er for mye å be om å begynne å editere tekst filer for å konfigurere linux, men det er jaggu gidding når jeg ikke veit hvor jeg skal begynne og hvilke filer etc som er gjeldene for de forskjellige problem stillingene, og i tillegg kan ikke nå internett siden linux klarer ikke å konfe adapteret selv, eller ei HELLER oppdage at det faktisk ER installert i pc'n. Lenke til kommentar
dabear Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Jeg prøvde både ubuntu,edubuntu, xubuntu, dapper og whatnot, og INGEN av de klarte å konfe RT2500 trådløst nettverk pci kort jeg hadde i pc'n. 6360545[/snapback] Sorry, men dette er PEBKAC, jeg har sjøl et kort med rt2500 chip, og det har fungert utmerka sia breezy. Lenke til kommentar
krroold Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) *Slett* Endret 1. august 2009 av kristoffer2200 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå