BorN Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Sånn ca Annenhver gang jeg starter PCen under oppstart, kommer det advarsel om at alt ikke er som det skal være med "Power settings" ifølge "Hardware Monitor" i BIOSen: Under lasting av diverse andre ting, kommer det opp melding om at "Hardware Monitor found an error" Jeg trykker del, velger Power, og deretter Hardware Monitor Røde tall er nok feil med ett eller annet, så det er noe feil med +3.3V Voltage. Er kanskje noe klurings med strømforsyninga. Har hatt problemer med strømforsyninga før (PCen slo seg rett av *klikk* av seg selv), og kjøpte ny strømforsyning (En billig Qtec 300W -- 300W for lite?). Ser på en lapp på strømforsyninga i PCen at +3.3V er Orange ledninger. Og det er et sett med ledninger fra PSUen som inneholder orange ledninger, som ikke er plugget i noen plass. De har vært løse lenge, vet ikke hvor den skal inn, har ikke funnet noen passende hull. Men altså, hvordan løse dette problemet? MEGET takknemlig for kloke svar! Endret 5. juli 2006 av BorN Lenke til kommentar
Patz Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Dersom det stemmer så er spenningen litt for lav ja, prøv å måle med et voltmeter mellom GND og 3,3V (http://www.pcpowerandcooling.com/products/assets/S47ATX/mb_S47ATX.gif) Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hvis du sier at du kjører med en Q-tec, så tror jeg nesten jeg tør å konkludere med at det er der problemet er. Det er videre umulig for oss å si om 300W er for lite; for lite til hva? "Jeg har 200 kr. Har jeg nok?" Dessuten: Q-tec oppgir peak effekt, dvs. den effekten den klarer å holde i noen sekunder. Ville ikke giddet å styre med måling etc. BYTT PSU! Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 bytt PSU! qtec er IKKE noe bra 300watt på qtec er sikkert mere lik 200watt på en skikkelig PSU. Regner med at hvis du bytter den ut får du uansett et mere stabilt system. Hør med venner om du kan låne PSU fra de Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Er vel ikke værre enn at du får litt lavere effekt ut av maskinen din! Men hadde nok vært smart å bytte ut ja Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Det er nok ikke bare lavere effekt du får... maskinen blir ustabil så det holder.. Skjønner ikke at de tar inn Q-tec en gang Lenke til kommentar
BorN Skrevet 23. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2006 Får kjøpe ny PSU etter å ha testet med en skikkelig en som virker, for å bekrefte at ikke noe annet også er kaputt Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Får kjøpe ny PSU etter å ha testet med en skikkelig en som virker, for å bekrefte at ikke noe annet også er kaputt 6368240[/snapback] gjør det du, så får vi høre Lenke til kommentar
BorN Skrevet 5. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 5. juli 2006 Ok, bruker nå en annen PSU, og problemet er borte. Får du samme problemet som meg, blir altså konklusjonen: Prøv en annen PSU og se om det funker da. Lenke til kommentar
Kent -amdme- Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Ok, bruker nå en annen PSU, og problemet er borte. Får du samme problemet som meg, blir altså konklusjonen: Prøv en annen PSU og se om det funker da. 6438176[/snapback] fint at det ordnet seg :!: Du vet nok strøm betyr alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå