AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Jeg skrev det samme i Web-design forumet og kopierer det like gjerne inn hit: Jeg har et skjema som blir mye spamma med tomme felt. jeg lurte på om noen hadde en kode eller et script som gjør det slik at man må fylle ut spesielle ruter. I noen ruter så har jeg tekst fra før, de må ikke være tomme eller med standard teksten. Har også en rute til å skrive en URL med, der står det "http://" i fra starten, den må ikke være tom eller bare stå http:// i, men http://www.etdomene.com må kunne gå videre. Takker for alle svar altvitende folk. PS. Skjemat brukes til bestilling av bilder og blir sendt på mail ved hjelp av php. Ellers så er det et helt vanlig skjema bestående av tekst bokser, dropdown og radio knapper. + en submitknapp da :!: . Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Da fortsetter vi her Dette kan du jo gjøre rimelig enkelt ved å kjøre en sjekk i PHP koden din om alle feltene er fylt ut riktig Gi oss HTML-koden din så kan vi se hva vi får satt sammen. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Det er flere da. Men jeg kan jo gi et eksempel: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <form method="POST" action="kontakt.php" onSubmit> Navn på NM*:<br> <input class="text" type="text" name="navn" size="52"><br> Hvilken bilde type vil du ha?*<br> <input type="radio" name="type" value="PB">:PB<br> <input type="radio" name="type" value="BF">:BF<br> <input type="radio" name="type" value="RIP">:R.I.P<br> <input type="radio" name="type" value="BIH">:B.I.H<br> <input type="radio" name="type" value="OC">:Mitt O.C-Team<br> <input type="radio" name="type" Value="Annet: " checked="checked">:Annet (Vennligst skriv teksten under)<br> Hva vil du at det skal stå?<br> <input class="text" name="text" type="text" size="52"><br> <br> Hva vil du betale (min. 100 mill)*:<br> <input class="text" type="text" name="KR" size="52"><br> Bakrunnsbilde (URL)*:<br> <input class="text" type="text" name="URL" size="52" value="http://"><br> <br> Størrelse (Maks størrelse er 600x600)*:<br> <select class="text" name="størrelse"> <option name="Samme som bakrunsbildet">Samme som bakrunsbildet</option> <option name="Avatar (80x80)">Avatar (80x80)</option> </select><br> <br> Selger kode (Skriv koden du ble oppgitt hvis du ble tipset av en Reklamerer):<br> <input class="text" type="text" name="selgerkode" size="20"><br> Andre komentarer og ønsker:<br> <textarea name="Andrekomentarer" rows="8" cols="52"></textarea><br> <input class="text" type="submit" value="Send bestilling"> </form> Dette er skjemaet til å betille bilder. Denne siden er laga til spillet NM(NordicMafia), bare for å si det. Si fra hvis dere trenger koden til e-mail senderen. Endret 21. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Se lengre ned så ser du nyeste koden Endret 22. juni 2006 av Jonhoo Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Hmm . Nå ville ikke skjeamet vises og denne kom opp. Parse error: syntax error, unexpected '{' in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/bilder/skjema.php on line 18 Dette er linje 18: {$valid++;} Men du skal få litt rundt den kode biten der også: if (preg_match("/http:\/\/.+/", $_POST['URL'] && list($width, $height, $type, $attr) = getimagesize($_POST['URL']) && $width <= 600 && $heigh <= 600) {$valid++;} Jeg fikk ikke den til å funke helt som sagt. Prøvde å fikse det men det gikk ikke. Men takker. EDIT: Åja det forklarer litt. hehe Endret 21. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Hehe, hadde glemt en ) Skal funke nå Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Men det gjore det ikke?? får lete litt i koden da Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Prøv å klippe lime koden som jeg postet over på nytt.. Den jeg har endret på.. Hva slags feilmelding får du Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Det kommer opp denne meldingen: Husk å fyll ut alle feltene som er merket med "*"!! Parse error: syntax error, unexpected '<' in /hsphere/local/home/findfile/nmbilder.findfilefast.com/bilder/skjema.php on line 50 men lurer bare på noe. skulle jeg legge skjemaet inn i den siste php koden? Det er nemlig dette feilen er om. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Nå la jeg hele koden over skjemaet. men nå så får jeg opp feilmeldingen hele tida. EDIT: jeg trenger ikke den koden som sjekker om størrelsen er rett. Jeg bare endren nå jeg lager bildet. Endret 21. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) Hehe, nei Se på oppdater kode i posten min over.. Begge to er oppdaterte, så pass på at du kopierer begge på nytt Endret 21. juni 2006 av Jonhoo Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 nå sender den, men den sender selv om det ikke er riktig fylt ut. Tar bare litt lenger tid å gå mailene Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Men hva mener du med riktig fylt ut? Jeg går og legger meg nå, men kan se mer i morgen Burde bare være å redigere på funksjonen der oppe, og legge til !empty for hvert felt utover de jeg har lagt til.. Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 ok ska prøve det. Go natt Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Tilbake igjen Hvilke felter skal være obligatoriske? Lag en list over felter, og hva de MÅ inneholde, så skal jeg redigere på koden Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Her er hele skjemaet som vedlegg. Koden er her: Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): <form method="POST" action="kontakt.php"> <hr> Navn på NM*:Obligatorisk, helt vanlig tekst med alle typer tegn<br> <input class="text" type="text" name="navn" size="52"><br> <hr> Hvilken bilde type vil du ha?*Obligatorisk, en av radioknappene må være valgt, og hvis "annet" er valgt må man skrive teksten.<br> <input type="radio" name="type" value="PB">:PB<br> <input type="radio" name="type" value="BF">:BF<br> <input type="radio" name="type" value="RIP">:R.I.P<br> <input type="radio" name="type" value="BIH">:B.I.H<br> <input type="radio" name="type" value="OC">:Mitt O.C-Team<br> <input type="radio" name="type" Value="Annet: " checked="checked">:Annet (Vennligst skriv teksten under)<br> <hr> Hva vil du at det skal stå? er kun obliratorisk hvis "annet" er valgt<br> <input class="text" name="text" type="text" size="52"><br> <hr> <br> Hva vil du betale (min. 100 mill)*:Obliratorisk, kun tall.<br> <input class="text" type="text" name="KR" size="52"><br> <hr> Bakrunnsbilde (URL)*:Obliratorisk, må være en URL men feltet skal ikke være tomt eller bare ha "http://", det må også være en bilde fil(gif, jpeg, jpg, png, osv.).<br> <input class="text" type="text" name="URL" size="52" value="http://"><br> <hr> <br> Størrelse (Maks størrelse er 600x600)*:Obliratorisk, et av alternativene, trenger egentlig ikke kode siden den står på et av de gyldige fra starten.<br> <select class="text" name="størrelse"> <option name="Samme som bakrunsbildet">Samme som bakrunsbildet</option> <option name="Avatar (80x80)">Avatar (80x80)</option> </select><hr><br> <br> Selger kode (Skriv koden du ble oppgitt hvis du ble tipset av en Reklamerer):<br> <input class="text" type="text" name="selgerkode" size="20"><hr><br> Andre komentarer og ønsker:<br> <textarea name="Andrekomentarer" rows="8" cols="52"></textarea><hr><br> <input class="text" type="submit" value="Send bestilling"> </form> Håper det hjelper. EDIT: Hmm det vedlegget funka ikke så bra, her er siden: http://nmbilder.findfilefast.com/vise.htm Endret 22. juni 2006 av AlecTBM Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 (endret) Se neste side Endret 22. juni 2006 av Jonhoo Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 Ka betyr : //send mailen her ? Lenke til kommentar
Jonhoo Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 *Kode oppdatert igjen, kopier på nytt * //Send mailen her er stedet der du skal legge inn PHP koden du bruker for å sende inn formen din når det er riktig utfylt Lenke til kommentar
AlecTBM Skrevet 22. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2006 den ligger i en annen side da, men kan jo prøv. servern er nede Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå