Gå til innhold

Oppfriskning av nettsted


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke kurse i HTML og CSS -- og la det være opp til hver enkelt hvilket program han/hun velger å bruke?

6363799[/snapback]

 

Hei

Folkene vi kurser er for det meste "nybegynnere" innen hjemmeside-snekring, og de er ute etter en "enkel" måte å lage, og vedlikeholde sine nettsider på.

Har å gjøre med likheten imellom Word og FrontPage.

De fleste kjenner Word fra sin arbeidsplass, eller hjemmebruk, og er da ute etter noe de kan lære uten å bruke alt for mye av sin "dyrebare" tid.

Endret av comcom
Lenke til kommentar

hei

Lurer på om unge Hr. Berg er misunelig, på at vi i :::bjost.com::: tjener gode penger.

 

Noen av unge Berg`s inlegg:

 

Bjost-logoen er ødelagt av altfor voldsomme blending options i Photoshop. Menyen har en veldig overdrevet gradient, som heller ikke er særlig pen. Har heller ikke mye varmt å si om den typen bakgrunn du har satt, den gir siden et rotete nittitallspreg. Måten du skriver titteltaggene (med ":::") er også veldig rotete og virker useriøst. Koden din ser ikke ut.

 

At den oppdateres hvert femte minutt imponerer ingen.

 

Bli voksen gutt!!

Det er mange måter å tjene sine penger på :p

Lenke til kommentar
Bli voksen gutt!!

Det er mange måter å tjene sine penger på :p

6364115[/snapback]

 

Stemmer det, stort svartemarked her i verden. At ein tener pengar på noko betyr ikkje at det er riktig. Les forøvrig gjerne "Følg W3C!", som eg skreiv for ei tid tilbake.

 

Det er riktig det Berg seier, bjost.com ber preg av svært rotete, lite samanhengande og ikkje særlig pen grafikk. I tillegg er kjeldekoden eit mareritt.

 

Du burde, spesielt som ein som sel tenester som går på nettopp webdesign/webutvikling, iallefall vere i stand til å få sider til å sjå bra ut. Deretter kjem kodinga, som du kan tjene både tid og moro på, samt at det heile vil sjå langt meir seriøst ut frå eit litt vidarekomment synspunkt.

 

Før du mestrar det å lage avansert grafikk bør du halde den visuelle utforminga enkel og funksjonell. Dette ser langt betre ut enn dropshadows og glows på tilfeldige former smelta saman.

Lenke til kommentar
hei

Lurer på om unge Hr. Berg er misunelig, på at vi i :::bjost.com::: tjener gode penger.

 

Noen av unge Berg`s inlegg:

 

Bjost-logoen er ødelagt av altfor voldsomme blending options i Photoshop. Menyen har en veldig overdrevet gradient, som heller ikke er særlig pen. Har heller ikke mye varmt å si om den typen bakgrunn du har satt, den gir siden et rotete nittitallspreg. Måten du skriver titteltaggene (med ":::") er også veldig rotete og virker useriøst. Koden din ser ikke ut.

 

At den oppdateres hvert femte minutt imponerer ingen.

 

Bli voksen gutt!!

Det er mange måter å tjene sine penger på :p

6364115[/snapback]

Jeg gidder ikke å legge fingrene i mellom når folk sier at all kritikk er velkommen. Dette blir for dumt. Håper du skjønner det selv.

 

Flott om du tjener penger på kursing i webdesign. Jeg skulle ønske du gjorde det på en måte som er litt mindre monopolistisk og litt mer standardisert og korrekt, jamfør det som Arve sa om W3C. Men forhåpentligvis blir noen av kursdeltagerene interessert i temaet og fortsetter på egen hånd. Lykke til videre.

Lenke til kommentar

@comcom: Hva med at du blir bevisst på din egen inkompetanse og setter deg ned i 2 uker, lærer deg HTML og CSS, og slutter med å lære bort utdaterte ting, selv om du tjener penger på det. Jeg kan tjene penger på å lære små barn hvordan de maler et hus brunt med dritt, men det betyr ikke at det er den rette måten for å få huset brunt på fordèt.

Endret av George Bush
Lenke til kommentar
jeg kan bare ikke fatte at en som ikke kan lage sider selv skal lage det for andre.

6363204[/snapback]

 

Godt gjort at jeg, og mine medarbeidere har en akseptabel inntekt da :p

6363416[/snapback]

Bare det er utrolig og viser hvor lite det norske folk vet om standarer og validering. Tenk på alle de webdesignerne som lager 100 ganger bedre sider en det der med html og css som validerer og alt med de jobber for slikk og ingenting.

Lenke til kommentar

Dette er kanskje litt i kræsj med topicen, men i tråd med diskusjonsutviklingen: Jeg underviser selv mye i webdesign, både på høgskolenivå og for nybegynnere, og jeg har vridd frontpage-, adobe golive-, og dreamweaverundervisning inn på HTML og CSS, og alle elevene jeg har fått tilbakemelding fra har lovprist undervisninger for ikke å holde seg til et statisk bruksprogram, men gi en tydelig veiledning i basisen for websider. Dette skaper et grunnlag for nybegynnere som lett kan bygges på ved egen hjelp, noe som på langt nær er tilfellet ved en editor, da du blir gitt kode uten å forstå noe som helst, og som regel ikke vil lære den riktig nok selv om du klarer å forstå den... Uansett hvor mange penger man tjener eller ikke tjener er det så absolutt greit å gi sine elever det beste de kan oppnå :)

Lenke til kommentar

Hei

Fikk endelig tid til å se innom forumet igjen. (Noen må jo jobbe for pengene også :D )

Ser det er endel svar her.

Men ser det blei litt off topic.

Skal prøve å gjøre dette enkelt:

Bruker F.P. på grunn av pågaende kurs i F.P.

Til mr Bush: HTML og CSS, er noe vi bruker daglig.

Endret av comcom
Lenke til kommentar
Bare det er utrolig og viser hvor lite det norske folk vet om standarer og validering. Tenk på alle de webdesignerne som lager 100 ganger bedre sider en det der med html og css som validerer og alt med de jobber for slikk og ingenting.

6366831[/snapback]

 

Det der var igrunn litt usaklig. Ein kan ikkje forvente at "mannen i gata" skal vite en centimeter om webstandardar og validering! Ein kan derimot forvente at folk som utviklar nettsider/webapplikasjonar skal vere obs på dei, og aller helst bruke dei fast. Og endå meir om du skal undervise i det.

 

Ellers er eg svært einig i det djus sa - gi elevane dine det beste du kan. Ein god basis gir eit godt grunnlag for å forstå, lære vidare og utvikle evner på eiga hand. Denne basisen får du ikkje inn om du skal ha haldninga til comcom her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen

En stund siden jeg var innom her nu.

Har egentlig lyst til å fortelle hva mine kursdeldakere forteller til oss etter avsluttet kurs.

Nå har vi en måte å oppdatere våre nettsider på, som ligner på å bruke Word.

En annen ting er at våre deltakere er i 40 til 50 årsalderen, og er ikke så mottakelig (lysten) på å lære noe "nytt".

Har ikke så masse tid (eller ork) til å utdype dette nu. (Ferie) :cool:

Men ring oss gjerne, på firmatlf-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...