Gå til innhold

begrense ringing med kredit grense, K700

Anbefalte innlegg

Min datter har en K700 med telio mobil abnm (telenor), hun ringer veldig mye og jeg ønsker å kunne bregrese dette. Har lagt inn kreditt og valuta, men under tid og kostnad vises ikke siste samtale og totalt tid når jeg velger samtale kostnad. Men vedå velge samtale teller kommer det opp tid for siste og total.

Noen som kan hjelpe meg med kredit grensen etc...

Bruker nå tillate nummre men da kan hun ikke ringe de numrene hun vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke tenkt på om det kan være noe feil med tlf, siden det ikkke vises. jeg har det slik med min tlf. det er tlf som ikke klarer å registrere alle gangene du har ringt. jeg vet flere som har hatt problemer med det!

kjøp en ny mobil!

Nokia er best ;):D:p

Lenke til kommentar

Skal prøve å gi et litt konstruktivt svar. (...)

Samtaleteller og kredittfunksjonen på GSM-telefoner fungerer svært dårlig. Dette skyldes blant annet at nettoperatørene ikke har lagt til rette for at disse tjenestene skal brukes. Det samme gjelder en del andre funksjoner, som f.eks. at man i NetCom sitt nettverk ikke kan velge å skjule telefonnummer når man ringer - dette må gjøres via operatøren i stedet for via menyen på telefonen. På samme måte viser ikke alltid Telenor sitt nettverk at en innkommende samtale er viderekoblet fra et annet nummer, men det fungerer fint i NetCom sitt nett.

For å få orden på din datters telefonbruk kan du selvsagt begrense hvilke nummer hun får ringe til. I tillegg kan de fleste operatører sette en månedlig grense for hvor mye en kan bruke. Hos NetCom kan man bruke tjenesten "hint" som gir beskjed når man går over en viss grense, eller man kan få lagt på en bestemt beløpsgrense i abonnementet. Andre løsninger er prepaid (som andre nevner over) f.eks. fra One Call, Noextras, Talkmore, osv. Hva Telio kan tilby er jeg ikke helt sikker på, men første steg vil være å ringe kundeservice og spørre.

Å bytte til en Nokia-telefon har absolutt ingenting for seg. Begrensnings-funksjonene fungerer ikke noe bedre her.

-snubbel

Lenke til kommentar
Dette skyldes blant annet at nettoperatørene ikke har lagt til rette for at disse tjenestene skal brukes. Det samme gjelder en del andre funksjoner, som f.eks. at man i NetCom sitt nettverk ikke kan velge å skjule telefonnummer når man ringer - dette må gjøres via operatøren i stedet for via menyen på telefonen.

6362586[/snapback]

Litt off-topic her, men på min mobil med NetCom abonnement er det ikke no' problem å skjule nummeret når man ringer - via telefonmenyen!

Lenke til kommentar

Det er vel igrunn på grunn av nettopp dette at operatørane har kontantkort-moglegheiter, slik at du skal kunne begrense forbruket.

Ulempen med desse, derimot, er jo at dei har høgare prisar på ringing/SMS enn abonnementa. Uansett så har eg den oppfattinga at barn under 15-16 år burde klare seg fint med kontantkort, rett og slett fordi då kan du som forelder enkelt kontrollere forbruket og sjølv sette grenser på ein gitt sum per månad.

Per i dag er vel dei billigaste kontantabonnementa Telenor Kort&Kontant og Chess Kontant. Ellers kjem Telenor med eit nytt abonnement, Djuice Control, snart, som kanskje kan vere interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...