Gå til innhold

Hvor kan jeg leie et godt kamera på kort sikt?

Anbefalte innlegg

Hei,

Ser etter et digitalt kamera som jeg kan leie i ca en uke for eksempel. Høy oppløsning, god optikk, lavt komprimeringsnivå osv. er viktig.

Skal brukes til å ta bilder som skal trykkes i stort plakat-format, og derfor fannt jeg ut at mitt vanlige kamera ikke dugde hehe...

Akkurat hvilken modell jeg ender opp med å leie er ikke så farlig, men er det noen der ute (I Bergen da..) som leier ut slikt utstyr i såpass korte perioder?

-Stigma

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Akkurat hvilken modell jeg ender opp med å leie er ikke så farlig, men er det noen der ute (I Bergen da..) som leier ut slikt utstyr i såpass korte perioder?

6355417[/snapback]

Du kan jo høre med de lokale fotobutikkene. De fleste har lånekameraer (ved service/reklamasjon) som du sikkert kan få leie en liten periode. I følge JPStoney skal alle JapanPhoto butikkene ha lånekameraer både i kompakt og dSLR klasse.

Lenke til kommentar

Om det i det hele tatt lar seg gjøre å leie, er jeg sikker på du hadde sluppet billigere (ja kanskje 'gratis'?) unna ved å kjøpe deg et brukt kamera, for så å selge det igjen uka etterpå. Det burde være mulig å få til uten å tape noe i det hele tatt på det.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
Hei,

Ser etter et digitalt kamera som jeg kan leie i ca en uke for eksempel. Høy oppløsning, god optikk, lavt komprimeringsnivå osv. er viktig.

Skal brukes til å ta bilder som skal trykkes i stort plakat-format, og derfor fannt jeg ut at mitt vanlige kamera ikke dugde hehe...

-Stigma

6355417[/snapback]

Elkjøp/lefdal etc. har 30 dagers returrett.

Lenke til kommentar
Hei,

-Stigma

6355417[/snapback]

6358931[/snapback]

Men det gjelder vel ikke på data, tele og foto!?

Lenke til kommentar
Om det i det hele tatt lar seg gjøre å leie, er jeg sikker på du hadde sluppet billigere (ja kanskje 'gratis'?) unna ved å kjøpe deg et brukt kamera, for så å selge det igjen uka etterpå. Det burde være mulig å få til uten å tape noe i det hele tatt på det.

Spørsmålet da er jo om han blir så glad i kameraet at han ikke selger :o)

Lenke til kommentar

Spørsmålet da er jo om han blir så glad i kameraet at han ikke selger :o)

6358987[/snapback]

Good point :thumbup:

Lenke til kommentar

Men det gjelder vel ikke på data, tele og foto!?

Det gjelder alt unntatt mobiltelefoner og produkter solgt med abonnement, står det i Elkjøp-avisen.

Uansett, det er misbruk av ordningen å kjøpe noe med intensjon om å levere det tilbake. Nei, er ikke ulovlig, men når tilstrekkelig mange leverer tilbake produktene de har kjøpt, taper Elkjøp så mye penger at de må stanse ordningen. Det er pga. tullinger som utnytter slike ordninger at de blir stanset. Skal ikke se bort fra at det er årsaken til at returretten ikke gjelder mobiltelefoner...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...