WonderChild Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Som emnetittelen sa, forsterkeren min bruker strøm selv om remoten fra CD-Spilleren har skrudd den av.. Noen som vet hva dette kommer av? Foreløbig skrur jeg av ene siden av sikringen til forsterkeren for å unngå at forsterkeren bruker strøm når jeg parkerer. Hvis ingen har en aning over hvorfor forsterkeren bruker strøm selv om den er av, er vel eneste løsning å sette en bryter på strømledningen bak til forsterkeren... Trenger hjelp, blir trist med en bryter til forsterker!! ...WonderChild... Lenke til kommentar
ReVolvolution Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Sikker på at den er kobla på remote? Og er spilleren koblet på tenninga, eller direkte til batteriet? Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Sikker på at den er kobla på remote? Og er spilleren koblet på tenninga, eller direkte til batteriet? 6355557[/snapback] Remoten er koblet til, lyset på forsterkeren viser at den blir skrudd av og på med cd spilleren.. Cd-spilleren er koble direkte på batteriet for øyeblikket, skal koble om senere.. Er det dette som er problemet? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Det kan være krypstrømmer i forsterkeren. Er det fuktig i bagasjerommet?? Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Det kan være krypstrømmer i forsterkeren. Er det fuktig i bagasjerommet?? 6355735[/snapback] Tviler på det, men man vet aldri hva man finner under setet på en golf..! Hva er(/mener du) med krypstrømmer? Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 (endret) krypstrømmer er at strømmene finner andre veier fra + til - (chassis) dette kan vere skit, fukt, det meste som leder strøm Fresten, hvordan vet du at det er forsterkeren som tar strøm? Endret 21. juni 2006 av kaffi Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 24. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2006 "Fresten, hvordan vet du at det er forsterkeren som tar strøm?" 6356864[/snapback] Fordi at batteriet tappes for strøm når ledningen til forsterkeren er på batterispolen.. Når den ikke er på spolen slipper jeg å trillstarte eller lade batteriet for å få bilen i gang.. Man hører også at forsterkeren trekker mye strøm når man kobler ledningen på batterispolen igjen. Må nesten gå over hele dr^ten for å finne ut hva som er feil... Lenke til kommentar
kaffi Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 hvor kobler du ut forsterkeren? fremme med batteriet? i så tilfelle kan du ha skade på kabelen (+) som går til jord Lenke til kommentar
WonderChild Skrevet 29. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2006 hvor kobler du ut forsterkeren? fremme med batteriet? i så tilfelle kan du ha skade på kabelen (+) som går til jord 6387979[/snapback] Jeg kobler ut ledningen ved sikringen ca. 15cm fra batteriet ja. Åpner panser, hopper ut og kobler fra når jeg parkerer. Det motsatte når jeg skal ut å rulle.. Når du sier at tilfellet kan være en skade på plusskabelen, mener du at den får kontakt med chassie? Kan åpne å sjekke, men jeg tviler siden strømkablen er den feiteste kablen i bilen.. Men man vet nå aldri, har lånt bilen bort til en kjøretur til Kirkenes mens jeg selv reiser bort for å fiske. Regner med jeg er tilbake å maser midt i August! Mvh ...WonderChild... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå