BKM Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Har fått et problem med min 95 modell Golf 1,8. Når motoren har blitt varm, begynner varsellampa for olje å blinke, og det begynner å pipe. Dette skjer bare fra 2-3000 rpm, og det slutter hvis jeg girer ned og kjører på høyere turtall.. Oljenivået er riktig, og oljetrykket er også korrekt, så tror ikke det er noe galt med den, bare følern eller instrumentet.. Noen som har erfaringer med dette? En annen ting også; skal kjøpe nye baklykter (har sett noen tofargete, røde og hvite?) og angel eyes. Noen forslag til hvor jeg bør kjøpe?? Hadde vært fint med tips! bk Lenke til kommentar
Ingebrigt Skrevet 21. juni 2006 Del Skrevet 21. juni 2006 Skift giveren, den koster sikkert ikke mer enn ett par røde.... Lenke til kommentar
BKM Skrevet 21. juni 2006 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2006 Jess, en for lavt og en for høyt trykk, hvis det er det du mener med "giver".. Jeg tenker å bare koble ut hele greia til jeg får deala nytt, kan ikke kjøre rundt i en bil som uler sånn.. Enkleste måten å koble den fra på? Lenke til kommentar
kremt Skrevet 22. juni 2006 Del Skrevet 22. juni 2006 Enkleste måten å koble den fra på? 6356998[/snapback] Trekke ut ledningen? Lenke til kommentar
BKM Skrevet 24. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 24. juli 2006 Har vært på ferie, så har ikke fått årna så mye på dette, men nå har jeg fått skifta begge giverne. Det funka dårlig. Samma problemet fortsatt. Begynner å regne med at det er sliten oljepumpe som er problemet, tenker å kjøpe ny og montere selv. Er litt mer komplisert enn å "trekke ut ledningen".. Skal prøve å koble fra varsellyden, det kan ikke være så vanskelig. Noen som veit pris på oljepumpe? Lenke til kommentar
Beinet1 Skrevet 25. juli 2006 Del Skrevet 25. juli 2006 De har masse deler til din bil hos www.norskbildelsenter.no Det beste er egentlig å få noen til å måle oljetrykket med et manometer der giverne er plassert for å være sikker på at det egentlig er dårlig oljetrykk. Bytte av oljepumpe er egetlig en smal sak, men grisete jobb Lenke til kommentar
BKM Skrevet 29. juli 2006 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2006 Sjekka oljetrykk, ikke alt for lavt, men litt. Givern gir utslag litt for tidlig, satte inn en giver til diesel motor i stedet, som tåler litt lavere trykk. Problem løst, 150kr:) glad jeg ikke bytta oljepumpe ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå