Gå til innhold

Portrett av kattene

Anbefalte innlegg

Jeg har også portrettbilder av kattene, ikke bare uskarpe lekebilder :)

Nå blir det ikke flere plagsomme kattebilder fra meg før jeg har lest bok (bestilt meg Fotografering : Komposisjon, lyssetting, fototeknikk, tradisjonell og digital fotografering av John Hedgecoe) og forhåpentligvis blitt en bedre fotograf :cool:

tarzanportrett6tv.png

50mmtimmyportrett5ax.jpg

lulu4ah.jpg

Endret av Bianca
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De mangler litt på skarphet, noe som kanskje skyldes at du er rundt nærgrensen til objektivet. Jeg vil tro en 50 eller 85mm er et bra objektiv til kattebildene dine. Lykke til med boken, forresten. Hadde selv en tidlig utgave av den da jeg var nybegynner.

Av de tre bildene likte jeg det andre best. Så vidt jeg kan ser er det skarpest, og det har rolig og fin bakgrunn. Det tette utsnittet passer også best på det bildet.

Jeg har ikke studert skarpheten på det bildet, fordi jeg ikke gidder å laste det ned. Hvis du legger ved bildene som vedlegg, så er det enklere for oss å studere bildene skikkelig.

Vi venter i spenning på hva du får til i fremtiden. Du har åpenbart stor lidenskap for å fotografere dine firbente venner, så vi kan vel regne med flere bidrag fra deg i fremtiden.

Lenke til kommentar

Takk for respons :)

Skal legge bildene i vedlegg neste gang jeg skal legge ut bilder her.

Bilde nr.2 er tatt med 50mm f1,4, de andre med kitobjektivet 18-70mm, snart får jeg også 70-300mm i hus og etterhvert et macro-objektiv. Det blir gøy! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...