Gå til innhold

Lite villig A64 3800+, hjelp noen?

Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-hCbNt6w4Pq

Hey =)

Jeg har søkt på forumet, og det ser ikke ut som det er noen som har tatt opp dette. Det har seg sånn at min AMD Athlon64 3800+ (130nm) nekter å gå over 2550mHz (stock 2400) uten at pcen henger, ikke starter eller at pcen fryser i Windows. Jeg kjøpte denne CPUen før 90nm og de nye kjernene kom.

Spec's:

AMD Atlon64 3800+ 2400Mhz stock (130nm)

Twinmos PC3200 DDR 1024MB [2x512mb] (2.5-3-3-8)

ATI Radeon X850XT 256mb GDDR3

MSI A8N SLI Platinum Edition nForce4

Jeg er ganske så sikker på at det er er RAM'n min som bremser meg, men at jeg ikke kan overgå 213mHz FSB etter å ha senket RAM ned til 166mHz er vel litt rart. Noen sier jeg kan ha en dårlig stepping. Men over 150mHz skal vel være mulig å kunne slå, hehe. Når det kommer til kjøling og temp, så er heller ikke dette et problem. Bruker en Zalman CNPS7000 92mm. Jeg vet også at 130nm kjernene utvikler mere varme, men hadde håpet på litt mere OC enn dette.

Noen tips? Har hørt å sette divider på 1:1 vil hjelpe når en har dårlig RAM, men dette finner jeg ikke no sted i BIOS. Jeg har også prøvd å sakte men sikkert øke vCore, men stabiliteten blir ikke bedre på noen måte.

Takker for alle svar ;)

Endret av Slettet-hCbNt6w4Pq
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann! kan være den ikke vil mer da. du kan jo teste dette vist du ikke har prøvd.senk multiperler til x10 eller x11! og opp med htt/fsb, så x3 eller x4 på hypper bus! den må du holde rundt 800+ ikke over 1000! ta minne så lavt som muligt så ikke det stopper deg. kansje cpuen din vil ha mye vcore over 2550? du kan jo bare teste og ta den på 1.6 eller noe og se hva som skjer. går bra det. har kjørte min 3800+(90nm) på 1.7 vcore en stund,den ville ha det over 2.9 ghz

Endret av HuXLo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...