Gå til innhold

Hvilken Linux distro til filserver og nedlasting

Anbefalte innlegg

Hei HolyCow1

Det er dette jeg har gjort.. Stuet den bort etter installasjon.. Koblet den rett til switchen som alle andre pcer er koblet til... Ble nektet tilgang til serveren. Testet dette mot en annen server, gud vet hvor, men det funket. Så putty hadde jeg ordnet rett.

Prøver nå å installere fedora core 5, da dette skulle være lett å installere, sånn i første omgang til jeg får dreisen på linux :p Men nå har alle cd-romer blitt ødelagt. Min plextor slot-in som jeg brukte maaase penger på og naboen sin som jeg lånte når min ble ødelagt:P Derfor installerer jeg det vha Virtual pc 2004 på min Windows XP maskin. Får installert det, dog ikke sett så mye interessant, da bildet etter booting ser ut som på vedlegget. Gut vet hvorfor oppløsningen blir slik, ennå jeg har satt den til 1024 x 768 under installering (skal jo bare kjøre det i et lite vindu uansett). Starter fint i begynnelsen under boot, men så snart jeg kommer inn i det grafiske blir helt tullete.

Skal si i fra hvordan dette går.. Får nok ny plextor i posten. I mellomtiden kan vi jo bare vente på den nye jeg kjøpte til meg selv. Og enda en til naboen såklart ;)

post-71715-1152830763_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HolyCow1 glemte det viktigste punktet, nemlig at du må installere SSH server først, logg inn som root og kjør apt-get install ssh så bør det være "litt "lettere å koble til serveren etterpå.

6487400[/snapback]

Har jeg forstått dette rett? >>>

Jeg må installere SSH server, og det gjør jeg ved å logge inn som root og skrive get install ssh ? Jeg kan ikke navnene på noen av linuxprogrammene, men antar dette skal gjøres i apt eller er det en kommando?

Er jeg helt på bærtur nå eller? :blush:

Hilsen gutten som ikke har installert linux engang

*EDIT* googla apt og fant ut det var:

Association for the Prevention of Torture... Vet ikke helt om det kan stemme

Endret av C00kie4fuN
Lenke til kommentar
Les dokumentasjonen ffs :D

Det er fleire gode guider for debian ute på nettet, som også innkluderer opsett av ssh.

apt er pakkehåndteraren til debian.

6488227[/snapback]

Hehe... Men som sagt så har jeg gått bort i fra debian, da det ble for vanskelig for meg. Derfor installerer jeg fedora core, som ikke gikk så veldig bra at det gjorde noe. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...